Mp3 speler in auto

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 18

Mp3 speler in auto

Hallo

Ik heb een vosonic mp3 speler ( 8360 ) en wil die aansluiten op de autoradio

mijn autoradio heeft een AUX ingang maar daar zit een exteren DVD speler op aangesloten

kan ik deze ingang ( is een tulp stekker ) gewoon splitten zodat de MP3 speler ook op deze AUX ingang zit., of gaat dit niet ???

natuurlijk gebruik ik maar 1 van de twee, dus of de DVD of de MP3 speler...

bij de mp3 speler zitten kabels om een met tulp extern aan te sluiten, ik vroeg me alleen af of het dus kwaad kan om de aux ingang van de radio te splitten

bedankt alvast

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Mp3 speler in auto

Heb je ook een casette speler in je autoradio? in dat geval is de oplossing makkelijk. Er zijn namelijk producten op de markt welke neerkomen op een mini-jack aagesloten op een 'bandje'. De geluidskwaliteit schijnt 100% mee te vallen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Mp3 speler in auto

Voor zover ik weet kan dit geen kwaad. Ik heb zelf ook zoiets dergelijks op mijn stereo-toren aangesloten gehad.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 18

Re: Mp3 speler in auto

Heb je ook een casette speler in je autoradio? in dat geval is de oplossing makkelijk. Er zijn namelijk producten op de markt welke neerkomen op een mini-jack aagesloten op een 'bandje'. De geluidskwaliteit schijnt 100% mee te vallen.
nee er zit geen cassette speler in het is namelijk een navigatiesysteem met 1 aux ingang, hier zit dus de externe dvd speler al op maar wil dus als ik de dvd speler voor de kids niet aan heb de mp3 speler kunnen gebruiken

ik ken het trouwens wel het systeem wat jij bedoelt
Voor zover ik weet kan dit geen kwaad. Ik heb zelf ook zoiets dergelijks op mijn stereo-toren aangesloten gehad.
eerlijk gezegd denk ik zelf ook dat het geen kwaad kan maar ik zou het niet technisch kunnen onderbouwen, hier heb ik te weinig verstand van elektronica voor

Berichten: 12.262

Re: Mp3 speler in auto

Je zou beide apparaten parallel kunnen aansluiten middels een splitter, zoals je al voorstelt. Dit is echter niet heel verstandig als ze tegelijk aangesloten zijn, aangezien de uitgangen elkaar in feite kortsluiten. Wat netter is (en eigenlijk nooit kwaad kan): beide apparaten via een weerstand van zeg 10k aan de lijningang knopen. Als je ze beide tegelijk gebruikt wordt het signaal zelfs netjes voor je gemixed (zij het altijd in 1:1 verhouding).
Victory through technology

Berichten: 18

Re: Mp3 speler in auto

Je zou beide apparaten parallel kunnen aansluiten middels een splitter, zoals je al voorstelt. Dit is echter niet heel verstandig als ze tegelijk aangesloten zijn, aangezien de uitgangen elkaar in feite kortsluiten. Wat netter is (en eigenlijk nooit kwaad kan): beide apparaten via een weerstand van zeg 10k aan de lijningang knopen. Als je ze beide tegelijk gebruikt wordt het signaal zelfs netjes voor je gemixed (zij het altijd in 1:1 verhouding).
zou je me dit uit kunnen leggen en niet zo thuis in het plaatsen van weerstanden

de tulp kable bestaat uit twee draden ( de plus en de min ) waar plaats je de weerstand dan tussen en als het 1 weer stand per tulpkabel is moet ik er als ik he goed begrijp 4 weerstanden plaatsen

links en rechts van de ene kalel

en links en rechts vand e andere kabel,

als het het in de plus en in de minkabel moet ik als ik het goed begrijp 8 plaatsen

zou je eventueel als het mogelijk is een schaemtje ervan kunen plaatsen

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Mp3 speler in auto

Je kan natuurlijk ook gewoon een schakelaar inbouwen, lekker verstoppen onder het dashboard. Meer de recht toe recht aan optie.

Berichten: 12.262

Re: Mp3 speler in auto

Oplossing met weerstanden:

Alle 'minnen' kun je aan elkaar knopen, dus daar hoeft verder niets tussen.

Per kanaal maak je met de weerstandjes dit tussen de plussen:

Code: Selecteer alles


                 -[10k]---- MP3 Uitgang

                |

Radio Ingang ---+

                |

                 -[10k]---- DVD Uitgang

Victory through technology

Berichten: 18

Re: Mp3 speler in auto

ik snap em

bedankt

Reageer