Examens

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Examens

Aan alle middelbare scholieren die vandaag of binnekort starten met de examens: Succes! :(

Enne.... Laat dit het einddoel zijn he!

Afbeelding
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Examens

Aan alle middelbare scholieren die vandaag of binnekort starten met de examens: Succes! :(
Geen middelbaar meer, maar ik kan ook best wat succes gebruiken :? .

Succes iedereen die binnekort weer achter de boeken zit als de zon schijnt. :(

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Examens

Middelbaar ook al gepasseerd, maar toch nog examens... Succes ook aan de rest!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Examens

Jeppa, vanaf morgen begint mijn blok... Succes aan al wie het kan gebruiken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Examens

Examen.nl schreef:Klachten over examens van vanmiddag

Direct na afloop van het examen kwamen er al redelijk wat klachten binnen over havo Nederlands. Om 17.00 uur waren er al 143 klachten. Bijna alle klachten gaan over de vraagstelling. Veel eindexamenkandidaten vonden de vragen voor dit examen te moeilijk en de vraagstelling onduidelijk.

Over wiskunde B1 en B1,2 voor vwo waren een half uur na afloop van het examen nog niet zo veel klachten binnengekomen. Pas 30. De klachten die er zijn, gaan over te moeilijke vragen en over de duur van het examen. Leerlingen kwamen in tijdnood.
Begint alvast goed :( Misschien dat ze de norm van Nederlands Havo naar boven willen bijstellen... :( Misschien dat ik er dan nog wel een 6,9 uit weet te halen, zodat ik uiteindelijk op een 7 kom (sta nu 6,1) :?
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Examens

(6.1+6.9)/2 = 6.5 of wat bedoel je?

Jij krijgt toch een ander examen, dus misschien heb je makkelijkere vragen?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Examens

@Rov: Op je eindlijst is alles afgerond naar gehele getallen. Dus een 6,5 wordt een 7 :(

Succes iedereen, we weten dat het je gaat lukken! :(
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 4.546

Re: Examens

Bedankt :( Het gisteren Nederlands voor 5 havo achter de rug, best makkelijk :(
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Examens

Ik las gisteren in de Volkskrant dat het mogelijk was om de examen van Havo Nederlands van te voren te zien zonder iets illegaals te doen. Heeft verder niks te maken met het onderwerp, maar even ter informatie.

Ik wens u allen veel geluk bij uw examens.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 4.546

Re: Examens

Ja dat had te maken met de dyslexie versie. Scholen moesten die zelf kopieëren zodat ze zelf de lettergrote konden instellen. Op die manier kun je zo dat examen aan al je leerlingen laten zien.

En bedankt :(
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Examens

Rov schreef:(6.1+6.9)/2 = 6.5 of wat bedoel je?

Jij krijgt toch een ander examen, dus misschien heb je makkelijkere vragen?
Klopt. Ik sta nu een 6,1. Zou ik een 6,9 halen, wordt dat dus, zoals jij al zegt, een 6,5 gemiddeld, en dat wordt inderdaad afgerond tot een 7
Bedankt :? Het gisteren Nederlands voor 5 havo achter de rug, best makkelijk :?
Vond ik ook. Ik was het examen al aan het 'hermaken' om foutjes te zoeken, toen de eerste groep mensen weg mocht (3 kwartier voor einde) :P Toch vind ik die klachten niet erg, is hooguit in mijn voordeel.
Morzon schreef:Ik las gisteren in de Volkskrant dat het mogelijk was om de examen van Havo Nederlands van te voren te zien zonder iets illegaals te doen. Heeft verder niks te maken met het onderwerp, maar even ter informatie.

Ik wens u allen veel geluk bij uw examens.
Assassinator schreef:Ja dat had te maken met de dyslexie versie. Scholen moesten die zelf kopieëren zodat ze zelf de lettergrote konden instellen. Op die manier kun je zo dat examen aan al je leerlingen laten zien.

En bedankt :P
Heb ik niks aan dus :( En, inderdaad, ook bedankt :(
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Examens

Worden in Nederland examens door centrale instanties opgesteld?
Assassinator schreef:Ja dat had te maken met de dyslexie versie. Scholen moesten die zelf kopieëren zodat ze zelf de lettergrote konden instellen. Op die manier kun je zo dat examen aan al je leerlingen laten zien.

En bedankt :(
Een leerkracht die zoiets doet noem ik incompetent.

Iedereen succes gewenst, ik kan het zelf alvast gebruiken :( ??:

Berichten: 4.546

Re: Examens

De ene helft van het totale cijfer is het schoolexamen, dat is wat iedere school zelf regelt (daar is een hoop narigheid mee, omdat sommige scholen de leerlingen nog wel eens willen matsen) en de andere helft is centraal.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Examens

De ene helft van het totale cijfer is het schoolexamen, dat is wat iedere school zelf regelt (daar is een hoop narigheid mee, omdat sommige scholen de leerlingen nog wel eens willen matsen) en de andere helft is centraal.
Dat is ook precies waarom bij de CE's er een 2e corrector is die zelf werkzaam is op een andere school.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 4.546

Re: Examens

Klopt, maar die heb je niet met de schoolexamens.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Reageer