Tabelletjes

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Tabelletjes

Zit er tussen al die duzenden knopjes op dit forum ook nog ergens iets verstopt waarmee je een redelijk tabelletje zou kunnen maken? Het hoeft niks met toeters en bellen te zijn, gewoon regels en kolommetjes.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Tabelletjes

Zit er tussen al die duzenden knopjes op dit forum ook nog ergens iets verstopt waarmee je een redelijk tabelletje zou kunnen maken? Het hoeft niks met toeters en bellen te zijn, gewoon regels en kolommetjes.
Standaard niet, maar het kan wel. Dat moet dan wel met HTML, en daarvoor moet ik ook nog het 1 en ander instellen.

Als je me even een pb stuurt met waar (in welke fora) je het wilt gebruiken komen we er wel uit.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Tabelletjes

Tja, wat zal ik zeggen, ik hoopte het eigenlijk forumbreed beschikbaar te hebben. Ik gebruik het ook niet dagelijks, maar bijvoorbeeld in het huiswerkforum komt er al regelmatig eens iemand met een meetreeks af. In mijn hele forumverleden schat ik een honderdtal grotere of kleinere tabelletjes geplaatst te hebben, al of niet handmatig opgeknapt door plaatsing van puntjes ertussen e.d. om de zaak een beetje onder elkaar te krijgen. Vaak maar tabelletjes van twee kolommen. Zie bijvoorbeeld de microcursus systematisch rekenvragen oplossen. Vandaag is er weer een topic in natuurkunde gestart door veracauwels met een moeilijk uit elkaar te vogelen meetwaarden"tabel".


ik denk eigenlijk dat elk vakgebied zo wel eens zijn opsommingen heeft.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Tabelletjes

Het nadeel van html toelaten is dat je daar ook 'vervelende' dingen mee kan doen, bewust of onbewust.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Tabelletjes

Html toelaten is erg link. Beter om een lightweight markup language iets uit te breiden wellicht? (zie bijvoorbeeld: Textile)


soms denk ik echter wel: werd mathml maar door alle browsers ondersteund...
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Tabelletjes

Tabellen kunnen in principe nu al, met LaTeX. Helaas is dat vrij omslachtig.


\(\begin{tabular}{|c|c|c|}\hlinetijdsduur & snelheid & afgelegde weg \\\hline$\Delta t$ (s) & $v$ (m/s) & $\Delta s$ (m)\\\hline 0 & 5 & 0 \\ 1 & 5 & 5 \\ 2 & 5 & 10 \\ 3 & 5 & 15 \\\hline\end{tabular}\)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Tabelletjes

TD schreef:Tabellen kunnen in principe nu al, met LaTeX. Helaas is dat vrij omslachtig.


\(\begin{tabular}{|c|c|c|}\hlinetijdsduur & snelheid & afgelegde weg \\\hline$\Delta t$ (s) & $v$ (m/s) & $\Delta s$ (m)\\\hline 0 & 5 & 0 \\ 1 & 5 & 5 \\ 2 & 5 & 10 \\ 3 & 5 & 15 \\\hline\end{tabular}\)
Het eindresultaat is wel erg mooi. :(
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Tabelletjes

Klopt, maar meer nog dan bij "gewone formules" in LaTeX, is het niet zo eenvoudig (voor een beginner).

Bovendien worden ze nu als een plaatje opgeslagen, met gewoon html zou dat niet zijn (op zich beter).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer