Springen naar inhoud

Matrices

• Log in om te kunnen reageren

Thaurion

Thaurion

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2007 - 19:35

Ik moet voor wiskunde een taak maken met verschillende vragen over matrices, de meeste heb ik al gevonden, maar deze vraag begreep ik niet.
Ik moet de groep onderzoeken die voortgebracht wordt door de drie onderstaande matrices als je deze vermenigvuldigt met elkaar. Dit kan ik nog wel.
Maar de bijvraag is: onderzoek de meetkundige betekenis in de driedimensionale ruimte. Ik heb echt geen idee wat ik zou moeten berekenen of bekijken?

LaTeX
LaTeX
LaTeX

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 mei 2007 - 19:50

Neem een vector (x,y,z) en kijk wat er gebeurt:

LaTeX

De x-coördinaat blijft gelijk, y en z wisselen van rol en je verandert het teken van de z-coördinaat.
Je zit dus met een rotatie om de x-as, als m'n ruimtelijk inzicht me niet in de steek laat, van -90°.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Thaurion

Thaurion

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 mei 2007 - 16:44

Neem een vector (x,y,z) en kijk wat er gebeurt:

LaTeX

De x-coördinaat blijft gelijk, y en z wisselen van rol en je verandert het teken van de z-coördinaat.
Je zit dus met een rotatie om de x-as, als m'n ruimtelijk inzicht me niet in de steek laat, van -90°.

ok, ik zal alle draaiingen die ontstaan door al deze matrices al eens beginnen te bekijken.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 mei 2007 - 10:16

In de tweede zie je bijvoorbeeld dat y constant gehouden worden, bij de derde is dat z.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures