Springen naar inhoud

Gemiddelde berichtenaantal.

• Log in om te kunnen reageren

Feetje

Feetje

• >100 berichten
  • 146 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2007 - 15:01

Bij "Statistiek" uit "Profiel gebruiker" staat naast het aantal berichten het gemiddelde aantal berichten per dag vermeld.
Dat is een opgave die weinig zegt over de frequentie van het aantal berichten. Een opgave van het voortschrijdend gemiddelde van het aantal berichten per maand geeft een meer inzichtelijk beeld.
Een voorbeeld : een gebruiker met een inbreng van 320 berichten sinds oktober 2004 heeft momenteel een gemiddelde van nul berichten per dag ; in het andere geval zou hij of zij een gemiddelde zien van 10,5 berichten per maand.
Er gaat een stimulans van uit als je onder je aantal berichten (bij de avatar) ook je maandgemiddelde kon zien op de berichtenpagina.
Ik stel voor dat in te voeren.
Smile ! You might live longer.
On the internet you almost can do everything that makes you happy.
You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24051 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 mei 2007 - 15:07

Voor het aantal per week vermenigvuldig je toch gewoon met 7, per maand met (ongeveer) 30, per jaar met 365...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2007 - 16:04

Maarja 0 blijft dan 0. Misschien nog paar getallen achter de komma. Maar eigenlijk vind ik het helemaal niet belangrijk:D
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 mei 2007 - 16:44

Ik ook niet. Begrijp ook niet zo goed wat TS bedoelt met
"Er gaat een stimulans van uit als je onder je aantal berichten (bij de avatar) ook je maandgemiddelde kon zien op de berichtenpagina"

Hoezo een stimulans? Waarom zou je dan meer beginnen te posten? En waarom zou meer posten een goede zaak zijn? Lijkt me niet de goede beweegreden om te posten.
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2007 - 17:28

Posten voor een mooi aantal berichten op je tellertje te hebben staan is niet echt een goeie motivatie.
Het is niet de kwantiteit maar de kwaliteit die telt !!
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 mei 2007 - 10:36

Ik begrijp best wat Feetje bedoelt, maar op dit moment hebben we bij de directie (mooi woord) geen zin om in de php code te duiken om een mooi grafiekje te maken van het voortschriedend maandelijks gemiddelde.

Feetje

Feetje

• >100 berichten
  • 146 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 mei 2007 - 07:10

Het kan best dat de directie nu geen zin heeft om aan het werk te gaan, maar het genereren van een nul in "Statistiek" bij gebruikers die in enkele jaren honderden berichten inbrengen is niet zo maar te verantwoorden, te motiveren op dit forum. Je past best snel de parameters aan.
You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24051 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 mei 2007 - 08:49

... is niet zo maar te verantwoorden, te motiveren op dit forum. Je past best snel de parameters aan.

Niet "zomaar te verantwoorden"? Overdrijf je nu niet een beetje? Het zijn maar statistieken en die worden momenteel per dag berekend (standaard bij de forum software). Misschien wordt dat ooit aangepast, maar ik zie ook geen probleem in het zo laten.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 25 mei 2007 - 10:04

Kom op joh, het zijn maar statistieken. En met statistiek kun je alles bewijzen, ligt er maar net aan hoe je ze presenteerd. Er zijn ook maar weinig mensen die waarde hechten aan het gemiddelde aantal berichten per dag, per maand, per week, per jaar, enz. Standaard berekent de forumsoftware dit per dag door gewoon het totaal aantal berichten te delen door het aantal dagen sinds inschrijving. Net zoals alle andere forumsoftware die ik ken trouwens, maar dat terzijde.

Ik zie niet echt de meerwaarde van het aanpassen van de statistieken. Als we nu niet zouden weten wat te doen met de tijd zou het misschien leuk zijn, maar het technisch team is klein en het aantal wensen om dingen aan te passen/nieuw te maken is groot.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

shimmy

shimmy

• >1k berichten
  • 1123 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 mei 2007 - 10:40

Die mensen die dat heel belangerijk vinden kunnen dan boven in het scherm op instellingen klikken. Daar staat je dag gemiddelde met 2 cijfers achter de komma in tegenstelling tot in je profiel.

Have fun...

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 mei 2007 - 10:44

Het is zelfs nieteens waar, als je naar het profiel van mij gaat, (op mijn naam drukken) en naar beneden scrolled, dan zul je zien dat onder statistieken ik 3 berichten per dag intik, dat is het gemiddelde van (nu al meer dan) 4 jaar.

Echter als je naar top 20 posters vandaag gaat, zie je het aantal geposte berichten van het laatste etmaal, wat bij mij rond de 12 ligt geloof ik.

Beide zijn dus aanwezig, en beide zijn gewenst bij mij. Zo kun je bijvoorbeeld het verschil zien tussen mij en Ger, beide hebben (bijna) evenveel berichten, maar Ger is nieuwer, en heeft een hoger gemiddelde van posten per dag.

Feetje

Feetje

• >100 berichten
  • 146 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2007 - 22:01

Een steekproef uit 73 gebruikers,moderators uitgezonderd, leverde het volgende resultaat op:
35.6 % plaatst gemiddeld minder dan 1 bericht per 2 dagen (score 0),
34.4 % plaatst gemiddeld 1 tot minder dan 3 berichten per 2 dagen (score 1)
Door de grote tolerantie heb je daar weinig aan, je kunt je geen goed beeld vormen over je gedragspatroon op het forum.
Als het gemiddeld aantal berichten per maand aangegeven zou worden verdwijnen die merkwaardige afrondingen. Als je nu bijvoorbeeld gemiddeld 1 bericht per 2 dagen plaatst, dan heb je al een score van 1 bericht per dag en die hou je tot je gemiddeld 3 berichten per 2 dagen geplaatst hebt.
Mijn verzoek om een gemiddelde op de berichtenpagina's erbij te zetten blijft nog gelden. Het is een service aan gebruikers en gasten.
En dan nog terzijde dit : uit de steekproef kan ik opmaken dat bijna twee derde van de gebruikers gemiddeld 1 of meer dan 1 bericht per 2 dagen plaatst. Als mijn steekproef representatief is betekent het dat de forumformule een klinkend succes is.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24051 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 mei 2007 - 22:06

En toch klaagt niemand van de gebruikers die door dit vreselijke systeem aan een ongelukkig afgerond berichtenaantal komen. Alleen jij voorlopig, maar van je 11 posts zijn er 3 in deze topic. In je steekproef zitten ongetwijfeld een hoop leden die zich een keer registreren, een vraag stellen en dan zelden of nooit meer terugkomen. Die zitten natuurlijk met zo'n laag gemiddelde, maar die liggen er denk ik ook niet wakker van. In elk geval: de standaard foruminstelling van deze weergave is per dag en dat lijkt op alle fora die deze software gebruiken, prima te werken.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 30 mei 2007 - 22:25

Persoonlijk kijk ik zelden naar het gemiddelde aantal. Ik vind absoluut interessanter, al kan je daar eigenlijk nog niets mee. Cijfertjes zijn altijd leuk, maar wat is nu precies de meerwaarde van die kennis (in dit geval)?

Als je statistieken leuk vindt: de afgelopen 30 dagen zijn er 28.192 nieuwe berichten geplaatst, hebben zich 777 nieuwe gebruikers aangemeld en zijn er 642.848 pagina's bekeken. Die kan ik ook wel weer naar allemaal andere dingen om gaan rekenen, maar ik zie niet zozeer wat het forum als geheel daarmee opschiet...

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 mei 2007 - 19:41

Op dit forum is de kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. En zoals een bekend gezegde in de statistiek:

There are lies, damned lies and statistics
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures