Big en nip registraties

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 37

Big en nip registraties

Bedrijfs psychologen die werken voor reintegratie buros moeten die verplicht door de WET een BIG registratie hebben?

Of hoeven ze alleen aan een NIP registratie te voldoen?
Ik wil meer weten van de elektrotechniek en electronica.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Big en nip registraties

Misschien zou het helpen als je de afkortingen uitlegt en een beetje achtergrondinfo geeft. :(
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: Big en nip registraties

Ik citeer van de site www.bigregister.nl, de plek waar je het BIG register kan raadplegen:
Het BIG-register is een onderdeel van het Agentschap Centraal Informatiepunt Beroepen Gezondheidszorg (CIBG). Het is een actueel register dat apothekers, artsen, fysiotherapeuten, gezondheidszorgpsychologen, psychotherapeuten, tandartsen verloskundigen en verpleegkundigen registreert en eventuele beperkingen in hun bevoegdheid aantekent
Dus volgens mij zijn alleen klinisch psychologen BIG geregistreerd

@ger

BIG = Beroepen in individuele gezondheidszorg
Alleen diegenen die zijn ingeschreven in het BIG-register mogen de door de wet beschermde titel voeren en aanspraak maken op de bevoegdheden die met de titel samenhangen.

Het BIG-register heeft een maatschappelijke functie, naast het instellen en beheren van het register, verstrekt het BIG-register op verzoek ook informatie over de registratie en uit het register aan beroepsbeoefenaren, organisaties en burgers. Alleen de informatie die direct met de beroepsuitoefening te maken heeft is openbaar. Persoonlijke gegevens worden niet verstrekt. Op het BIG-register is de Wet bescherming persoonsgegevens van toepassing. De persoonsgegevens van ingeschreven beroepsbeoefenaren zijn goed beschermd.
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Berichten: 37

Re: Big en nip registraties

Beste Lucifer, 2 arbeidspsychologen doen een arbeids psychologisch onderzoek voor een reintergratieburo maar zijn bij navraag bij de vestigingsmanager van het buro NIET BIG GEREGISTREERD,deze geeft echter aan dat ze bij het NIP geregistreerd staan?

Dat deed mij afvragen of het NIP de BIG mocht vervangen?

Volgens jouw schrijven en de wet dus niet!Heb ik dat goed begrepen?
Ik wil meer weten van de elektrotechniek en electronica.

Reageer