Acetoseringon

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 108

Acetoseringon

Weet hier iemand wat acetoseringon is?
Everything is chemistry.

Gebruikersavatar
Berichten: 34

Re: Acetoseringon

Geen spellingsfouten gemaakt?

Google vind ook niets :(
Faith does not give you the answers, it just stops you asking the questions. - Frater Ravus

Gebruikersavatar
Berichten: 108

Re: Acetoseringon

Ik heb dit woord letterlijk uit mijn cursus overgeschreven. Msh stond er 'n spellingsfout in mijn cursus.

Bestaat er een stof die er van naam 'n beetje op lijkt?
Everything is chemistry.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Acetoseringon

misschien handig als je erbij verteld wat het zou kunnen zijn wat voor soort stof, onderwerp van je cursus, misschien kunnen we er dan nog chocola van maken
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 8.614

Re: Acetoseringon

Het geven van een nadere omschrijving, misschien ook de zin waarin het woord voorkomt en eventueel twee of drie zinnen ervoor of erachter zouden inderdaad helpen.

Is je cursus misschien Engelstalig, want het Engelse adjectief acetose betekent: smakend naar azijn.

Acetoseringon zou dus misschien een chemisch proces kunnen zijn waarin azijn een rol speelt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 108

Re: Acetoseringon

Wel, dat stond in mijn cursus plantenfysiologie. Ik denk in het stukje bloeiinductie. Heeft dit msh iets te maken met de bloei van planten?
Everything is chemistry.

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Acetoseringon

Misschien bedoelen ze acetylering? Zou een slordige typfout kunnen zijn, of gewoon door de scannersoftware verkeerd geinterpreteerd (oude teksten worden nog wel eens met tekstherkenning opnieuw ingescand).
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Berichten: 8.614

Re: Acetoseringon

Zou het misschien acetonisation kunnen zijn? Het telt evenveel letters als acetoseringon en als de tekst - zoals Bas opperde - met tekstherkenning werd ingescand kan het stukje -nisati- veranderd zijn in -sering-. Ik zou echter niet weten wat het betekent en ook Google geeft slechts 69 (grotendeels irrelevante) hits.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Acetoseringon

Het gaat hoogstwaarschijnlijk om acetosyringone (in het Nederlands zonder -e). Zie verder Google...
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 8.614

Re: Acetoseringon

Als ik kijk naar de hits die Google geeft, denk ik dat er een einde is gekomen aan onze zoektocht:
Acetosyringon hat Bedeutung für die Pflanzenbiotechnologie.
Bron: http://de.wikipedia.org/wiki/Acetosyringon

Alhoewel ik geen Duits spreek, lijkt het me aannemelijk dat het iets te maken heeft met planten.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 108

Re: Acetoseringon

Ja, klopt.

Ik geloof dat acetoseringon is iets wat planten uitscheiden en dat trekt Agrobacterium aan. Maar ik ben het niet zeker, het heeft allesinds iets met Agrobacterium te maken.
Everything is chemistry.

Reageer