Belgen eten te veel vlees

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Belgen eten te veel vlees

Belgen eten te veel vlees


De Belgen eten te veel vlees. Dat blijkt uit een studie van het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties (OIVO) en Leefmilieu Brussel. Het milieu is het slachtoffer van deze toegenomen consumptie.


Bekijk het gehele artikel
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Belgen eten te veel vlees

wel amai, we eten vlees omdat het vis op is.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Belgen eten te veel vlees

Eigelijk verwondert mij dat echt niet. Als ik kijk in mijn direct ingeving dan zie ik bij mezelf en bij anderen dat we echt wel veel vlees eten :(


Maar goed, dat is ook zo in nederland vermoed ik?

Berichten: 4.546

Re: Belgen eten te veel vlees

We eten veel teveel vlees, en ook nog eens slecht vlees. Vlees is maar een relatief klein deel van ons natuurlijk dieet.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Belgen eten te veel vlees

Maar goed, dat is ook zo in nederland vermoed ik?
Als ik naar mezelf kijk: meestal zo'n 4 boterhammen per dag met vleeswaar (da's denk ik 50 gram oid) en de helft van de dagen vlees bij het diner (andere dagen vis/vegetarisch), zo ongeveer 100 gram. Zeg maar een gemiddelde van 80-90 gram per dag dus. Maar volgens mij zit ik daarmee zwaar onder het gemiddelde, kijkend naar dat de meesten elke dag vlees bij het diner eten (en ook meer dan 100 gram). Kom ik uit op, pak 'm beet, 180 gram pppd. Zo beredenerend, is dat nog wel fors minder dan de Belgen. Verbaast me eigenlijk.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer