Beijing to turn rubbish into power

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.552

Beijing to turn rubbish into power

Beijing plans to convert 40 percent of its rubbish into energy via incineration, as part of plans to develop new power sources and deal with landfill problems, state press said Monday.


Bekijk het gehele artikel

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Beijing to turn rubbish into power

Wat is dit een advertentie nieuwsitem zeg. Incinerators (of avfalverbrandingsovens) bestaan al sinds mensen heugenis. Ze zijn ook enorm milieubelastend, dus zo geweldig is dit nieuws niet.


Dit krijgt van mij 1 sterretje omdat 0 sterretje niet kan.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Beijing to turn rubbish into power

Het gaat niet zozeer om de nieuwe technologie, maar om het maatschappelijke aspect dat China nu eindelijk wat wil doen aan haar milieuproblemen. Momenteel gaat 90% van het afval van Bejing op de vuilnisbelt, dat wordt 30%. Daarnaast zorgen ze met nageschakelde technieken voor een reductie van de uitstoot van de incernators en produceren ze nu energie ipv het weg te gooien.

Geen hoogwaardige technologie, maar wel een stap voorwaarts voor een land waar mensen beginnen weg te trekken uit de grote steden puur en alleen vanwege de vervuiling (was vanmorgen op de NOS headlines).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Beijing to turn rubbish into power

Das allemaal goed en wel, maar afvalverbrandingsovens zijn alles behalve schoon, en dat beetje energie dat je er uit wint maakt het nog geen groene oplossing. Je kunt bijvoorbeeld plastic beter in de grond laten zitten, waar er (bijna) niks mee gebeurt, dan in de fik zetten, waarbij veel gassen vrijkomen.


Ik ben niet anti China ofzo, maar ik voel toch dat dit een beetje propaganda is.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Beijing to turn rubbish into power

Plastic kan je beter recycleren lijkt me zoals overlaatst de nieuwsposts over 'plastic' sleepers voor de spoorwegen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Beijing to turn rubbish into power

het nadeel van plastic recyclen is dat er veel verschillende plastics zijn die allemaal een andere manier van recyclen eisen, daarom zijn die sleepers waarschijnlijk alleen van (bv) plastic afvalzakken gemaakt.

Reageer