Springen naar inhoud

Anti-elektromagnetisch materiaal

• Log in om te kunnen reageren

januitbottendaal

januitbottendaal

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 mei 2007 - 17:08

Welk materiaal isoleert electromagnetische energie?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Sybke

Sybke

• >250 berichten
  • 599 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 mei 2007 - 18:38

Bedoel je materialen met een hoge elektrische weerstand?

januitbottendaal

januitbottendaal

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 mei 2007 - 18:54

Ik weet het niet precies, geloof het wel. Ik zoek het omdat ik een bezig ben met het knutselen met speakers. Die speakers werken met een electormagneet, en die moet ik afschermen.

Veranderd door januitbottendaal, 22 mei 2007 - 18:55

• Gast

Geplaatst op 22 mei 2007 - 21:30

Hoi,

Zou je daar geen metalen kooi of zo rond kunnen bouwen? Een zogenaamde kooi van Faraday. Ik meen me te herinneren uit de les elektriciteit en magnetisme dat tengevolge van die metalen kooi geen elektromagnetische velden binnen of buiten kunnen op die manier omdat deze via de metalen behuizing afgeleid worden.

Ik denk ook dat ze datzelfde principe toepassen bij MRI-toestellen opdat de uitgezonden geluidsgolven zo niet gestoord worden door andere elektromagnetische straling...

• Gast

Geplaatst op 22 mei 2007 - 22:04

Luidsprekers worden soms afgeschermd met mu-metaal en soms wordt er een tweede magneet opgeplakt die het uitwendige veld opheft.

januitbottendaal

januitbottendaal

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 mei 2007 - 22:12

Hoi,

Zou je daar geen metalen kooi of zo rond kunnen bouwen? Een zogenaamde kooi van Faraday. Ik meen me te herinneren uit de les elektriciteit en magnetisme dat tengevolge van die metalen kooi geen elektromagnetische velden binnen of buiten kunnen op die manier omdat deze via de metalen behuizing afgeleid worden.

Ik denk ook dat ze datzelfde principe toepassen bij MRI-toestellen opdat de uitgezonden geluidsgolven zo niet gestoord worden door andere elektromagnetische straling...

Daar was ik ookal opgekomen, maar metalen verschillen qua magnetische opname... dus welk metaal?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures