Springen naar inhoud

Orthotetrachidecahedraal

• Log in om te kunnen reageren

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 mei 2007 - 18:22

De parenchymcellen van een plant en de bierbellen in bierschuim zouden beiden dezelfde vorm hebben, nl. orthotetrachidecahedraal. Ik weet echter totaal niet wat ik me bij deze vorm moet voorstellen en waar de naam vandaan komt. Googlen levert niets bruikbaars op.

Iemand een idee?

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 mei 2007 - 10:06

Weet je zeker dat het goed is gespeld, google geeft alleen maar links naar WSF als ik zoek op ' orthotetrachidecahedraal'
"Meep meep meep." Beaker

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 mei 2007 - 15:48

Het woord is zeker juist gespeld en als je het op Google intikt krijg je buiten de site van het Wetenschapsforum ook nog deze site.

P.S.: Het zijn niet de parenchym- maar de collenchymcellen van een plant.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 mei 2007 - 18:45

Als ik 'orthotetrachidecahedraal' verengels dan kom ik uit op orthotetrachidecahedron. Dit geeft een redelijk aantal hits.

Zo ben ik er op uit gekomen. Googelen op 'beer bubble shape' levert deze link op. Hier spreken ze over een dodecahedron. Vervolgens verving ik de 'aal' in 'orthotetrachidecahedraal' voor 'on'. Dit levert orthotetrachidecahedron op.

Dit leverde vervolgens deze link op waar iemand exact dezelfde vraag heeft gesteld. Het komt er op neer dat het een broodje aap verhaal is.
"Meep meep meep." Beaker

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 mei 2007 - 07:32

Ik had al eerder geprobeerd om het woord te verengelsen maar het lukte me niet. In ieder geval ongelooflijk bedankt, al vind ik het wel jammer dat het uiteindelijk niet waar blijkt te zijn.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures