Springen naar inhoud

Laplace

• Log in om te kunnen reageren

Jappe

Jappe

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 mei 2007 - 17:34

Hallo

Deze keer heb ik een probleem met een laplace transformatie

de formule luidt : LaTeX

Ik weet dat LaTeX = LaTeX

Maar ik begrijp niet hoe ik ervoor kan zorgen dat de LaTeX ook 2 verplaats is in het s domein omdat er
LaTeX bijstaat.

alvast bedankt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

oscar2

oscar2

• >250 berichten
  • 271 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 mei 2007 - 23:19

Als je het mij niet kwalijk neemt wordt niet meteen duidelijk waar je met de formule heen wilt en wat de relatie met de Laplace transformatie is.

Maar goed. De sinus krijgt alleen een zelfde soort transformatie als je het complex bekijkt:

LaTeX

en dan:

LaTeX

het analogon voor de sinus zelf is de somregel:

LaTeX

groet. oscar

Veranderd door oscar2, 23 mei 2007 - 23:20

Jappe

Jappe

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 mei 2007 - 07:47

mij wordt gevraagd om de bovenstaande formule naar het S domien te transformeren. Doormiddel van de bekende laplace functies.

normaal gesproken als men LaTeX gebuikt dan komt er in het s domein een LaTeX voor de functie te staan. in dit geva LaTeX maar dan moet moet ook de LaTeX net als de LaTeX een t-2 dus dat moet worden een LaTeX . En dan zorg de LaTeX voor een verschuiving in het in het s domien.

Dus dan zal het antwoord zijn: LaTeX = naar het s domein

LaTeX

Ik dacht dat het zo moest maar ik krijg het dus niet voor elkaar om die verplaatsing bij de sin te krijgen, en ik weet ook niet honderd procent zeker of mijn antwoord goed.dus hopelijk kan iemand mij op weg helpen

Alvast bedankt

oscar2

oscar2

• >250 berichten
  • 271 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 mei 2007 - 09:16

OK. Een aantal dingen zijn wel duidelijk. Als ik het goed begrijp zoek je de Laplace getransformeerde van: LaTeX , oftewijl: LaTeX

Inderdaad geldt: LaTeX

Maar ik zie nog niet hoe je daarmee de hele bovenstaande Laplacetransformatie kunt doen. Bedoel je wellicht dat de getransformeerde van: LaTeX gegeven is en dat je de getransformeerde van LaTeX daarin wilt uitdrukken?

In dat geval gebruik je inderdaad: LaTeX en voor de sinus: LaTeX . Eenvoudiger gaat het niet.

Maar, is dit inderdaad wat je zoekt?

Jappe

Jappe

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 mei 2007 - 11:13

YES dit was inderdaad wat ik zocht. ik wist niet hoe ik die sin kon opdelen, maar dan kan dus inderdaad met de regel die jij gebruikt

Heel erg bedankt super super dank je

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures