Wat is de nationaliteit van de forummers?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Wat is de nationaliteit van de forummers?

Niet alleen als kop op deze site staat:

"Het grootste wetenschapsforum van Nederland en België."

Het is ook daadwerkelijk te merken aan de posts van iedereen dat er veel mensen afkomstig zijn uit Nederland én uit België. Ik vraag me daarom af hoe deze verhoudingen écht liggen.

Mijn eerste indruk gaat uit naar een meerderheid Nederlanders, maar dat is een echte intuïtieve gok.

Wellicht zijn er ook mensen van abroad?

PS. De vraag van de poll heb ik gesteld met als idee de nationaliteit. Ik kon ook vragen wat je land van verblijf is, maar dat leek me minder interessant.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

De nationaliteit is ook te zien in de statistieken. Daar is het ook zo om en rond 75% tegen 25%

Suyver is en blijft een Nederlander.

Net zoals ik een Nederlander blijf.

Berichten: 7

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

kom ook uit nederland 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

DePurpereWolf schreef:De nationaliteit is ook te zien in de statistieken. Daar is het ook zo om en rond 75% tegen 25%

Suyver is en blijft een Nederlander.

Net zoals ik een Nederlander blijf.
Oei, wat een fout! Ik heb het gelijk aangepast...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

Ik ben ook een kaaskop.

:shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

:shock: Geboren in Amsterdam ben ik en Nederlandse dus... ;)
Ik ben geen wetenschapper, heb wel veel belangstelling voor van alles. Ik hoop veel te leren van de mede forummers

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

rodeo.be

8)

wij hebben tenminste het beste gezondheidsstelsel ter wereld, en een van de beste onderwijsstelsels ter wereld

:shock:

nu gijder
???

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

rodeo.be schreef:rodeo.be

8)

wij hebben tenminste het beste gezondheidsstelsel ter wereld, en een van de beste onderwijsstelsels ter wereld

;)

nu gijder
Hehe is mss wel waar maar ik haat die "woordenoorlog" tussen belgen en nederlanders, waarom denken beide kanten beter te zijn ? ;)

De domme belg vs. De kaaskop :?:

Btw, ik ben ook belg en zou nooit uit belgie weg willen, zelf niet als ik een huis zou hebben op een of ander eiland met alle op en top luxe, ik hou namelijk van het wisselvallige weer (raar maar waar :?: )

Ik zou het echt niet kunnen missen om in de winter naast zo een warm brandende kachel te staan (maarja dit is duidelijk heel off-topic :shock: )

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

Nederlander

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

Belg en ik zou niet willen verhuizen wegens de taal.

Ik zou ook niet naar Nederland willen gaan want (dit is GEEN belediging) ik word zot van jullie accent.

Hebben wij, vlamingen, een uitgesproken accent? Ik kan dat namelijk niet horen.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

Geboren in de Achterhoek nu woonachtig in Limbo land.

Wat ik soms haat is als buitenlanders aan je vragen waar je vandaan komt en je zegt: 'I'm Dutch' en hun dan weer zeggen: 'aah your from Holland'?

niets persoonlijks tegen hollanders of zo maar ik vind het maar stom dat eigenlijk de verkeerde benaming wordt gebruikt. Als iemand tegen me zegt dat hij uit Amerika komt ga ik toch ook niet gelijk tegen 'm zeggen dat hij uit Texas, Massachusetts, Californië of weet ik veel vandaan komt.

Dat komt toch op hetzelfde neer? Waar komt deze 'verwarring' vandaan? Ik weet dat dit redelijk of-topic is maar ik moest het even kwijt. Zo dat is d'r uit en het lucht op moet ik zeggen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

Volgens mij komt dat gewoon omdat ons landje net iets te klein is om duidelijk op de wereldkaart te zien Afbeelding En ook maar de helft van belgie praat nederlands, soms hoor ik ook vaak amerikanen die denken dat wij enkel frans praten ;)

En btw, wat denk jij als iemand zegt ik spreek duits ? Dat is een duitser ? :shock: Dat is net hetzelfde :?:

Berichten: 45

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

Nederlander, en heb een hekel aan het belgische accent [img]http://www.wetenschapsforum.nl/public/s ... iggrin.gif[/img] .

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

Ik kom van nederland, zo'n 30 km van de belgische grens, en ik kan dat accent wat sommige mensen in holland spreken ook niet verdragen. Vooral dat verschrikkelijk scheuren met de g's en het weglaten van de r's, daar gaan mijn tenen krom van staan.

Aan de andere kant, in vlaanderen, daar spreken ze twee talen: Nederlands met een vlaams accentje en vlaams. Dat laatste kan dus niemand verstaan, ook hun zelf niet geloof ik. Maar als een nederlander in vlaanderen komt verandert de vlaming, en gaat hij plotsklaps in een onverstaanbaar dialectje spreken dat per gemeente verschilt. Alleen maar om aan te tonen dat ze geen Nederlander zijn, een stukje trots denk ik dan.

Ach, over 300 jaar zal de Nederlandse taal enkel in de bibliotheek te vinden zijn. Ik wacht af, en leer een andere 'wereld' taal, zoals spaans, engels en duits. Kunnen we elkaar tenminste verstaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Wat is de nationaliteit van de forummers?

Ach, over 300 jaar zal de Nederlandse taal enkel in de bibliotheek te vinden zijn. Ik wacht af, en leer een andere 'wereld' taal, zoals spaans, engels en duits. Kunnen we elkaar tenminste verstaan.


Vooral dit laatste vindt ik een interessante theorie DePurpereWolf, want ik denk er nl. net zo over. Nederlands verdwijnt in de loop der tijd door de dominantere wereldtalen. Niet voor niets is in Nederland het een mengelmoesje het worden met heel veel 'coole' Engelse termen. In reclame's en op straat hoor je het enorm veel. Nederlands delft het onderspit in een afzienbare korte tijd, wij maken het wellicht niet meer mee, maar onze kleinkinderen...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Reageer