Springen naar inhoud

Cijferslot van een koffer

• Please log in to reply

zpidermen

zpidermen

• >1k
  • 1625 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2007 - 20:35

Ik heb een koffer met 2 cijfersloten van elk 3 cijfers. Maar die sloten zijn een beetje nutteloos want bij de combinatie 000 - 000 zijn de sloten open. Kan ik op de een of andere manier een nieuwe code invoeren, zodat de sloten alleen bij bijvoorbeeld 123 - 456 opengaat? Hoe stel ik dat in? En hoe werkt zo'n cijferslot nou precies? Hoe zit dat mechanisme van die cijfersloten nou precies in elkaar?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• Ridder in de Orde der Berichtenplaatsers
  • 39335 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 mei 2007 - 20:45

Lijkt me typisch iets dat in de handleiding staat. Overigens, ook 000-000 lijkt me een bruikbare code.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

zpidermen

zpidermen

• >1k
  • 1625 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2007 - 23:18

Lijkt me typisch iets dat in de handleiding staat.

Moet je die wel hebben...

Overigens, ook 000-000 lijkt me een bruikbare code.....

Ja, evenals 'password' invullen, als er om je password gevraagd wordt... Oke, nu weer even serieus.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• Ridder in de Orde der Berichtenplaatsers
  • 39335 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 mei 2007 - 11:29

Ik was in mijn beide opmerkingen serieus: ten eerste kan ik mij tientallen verschillende methodes voorstellen om een instelbaar cijferslot te maken, ten tweede is 000-000 een onwaarschijnlijker code dan bijvoorbeeld je geboortedatum. Ik heb ooit zo'n soort koffertje gehad, en daar als code mijn trouwdag ingestopt. Maar dat was eerder om die trouwdag niet te vergeten dan vanwege het vertrouwen in dat slotje. Zowel een beetje handige jongen als een beetje zware jongen hebben zo'n koffertje in een mum van tijd open.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

zpidermen

zpidermen

• >1k
  • 1625 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2007 - 12:39

Ik heb ooit zo'n soort koffertje gehad, en daar als code mijn trouwdag ingestopt.

Hoe heb je dat dan precies gedaan? Want daar ben ik zo benieuwd naar. Ik wil geen 000-000 als code, maar laten we als voorbeeld maar 123-456 nemen. Dus 123 wordt dan de code voor het linker cijferslot en 456 de code voor het rechter cijferslot.

devilyo

devilyo

• >50 berichten
  • 59 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 mei 2007 - 13:41

meestal als de koffer open is zit er een palletje bij het slot, als je deze loshaalt/verschuift/iets mee doet, dan kan je een nieuwe code invoeren.
ik kan zo 1 2 3 geen plaatje vinden op google ervan

Raspoetin

Raspoetin

• >1k
  • 3187 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 mei 2007 - 16:49

Meestal is het zoiets:

Bij het slot zit een handgreepje die je naar buiten toe kan schuiven, zodat het slot open klikt. Als je nu de juiste code ingevoerd hent (dus het slot open is) moet je één slotje tegelijkertijd van code veranderen. Schuif hiertoe het handgreepje naar de binnenkant (in ieder geval precies de andere kant op dan de kant die je op moet schuiven om het slot open te maken) en hou hem daar. Als het goed is zou je nu de code kunnen veranderen. Laat het handgreepje weer los, en herhaal dit met het slot aan de andere kant.

Veranderd door Raspoetin, 27 mei 2007 - 16:50

I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Indigo

Indigo

• 0 tot 11 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2007 - 23:29

Met het veranderen van de code kan ik je niet helpen, maar over de werking van zo'n slot wel:

Kijk eens op http://home.howstuff...nation-lock.htm voor de werking van een combinatieslot. De slotjes van een koffertje werken volgens mij met hetzelfde principe, maar dan draait men direct aan de verschillende schijven en zijn de schijven niet uitgerust met een extra palletje (je hoeft voor zo'n kofferslotje immers niet een bepaalde volgorde van draaien aan te houden).

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers