Kaas voor een 2e keer laten smelten kan niet?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 31

Kaas voor een 2e keer laten smelten kan niet?

hoe komt het dat je als je kaas voor een 2e keer wilt laten smelten dit niet lukt? Ik denk dat het vooral te maken heeft met het water dat er bij de 2e keer al voor het grootste deel uit is. Misschien heeft iemand een precies verklaring?

verder krijgt de kaas een donkere kleur(de kaas word eigenlijk net zoals de kaas van een kaasstengel;))

Hoe zit dat precies?

In grote lijnen weet ik wel hoe dit zit maar ik weet onvoldoende over dit soort processen om een goed kloppende verklaring te geven, iemand anders misschien?

Berichten: 6

Re: Kaas voor een 2e keer laten smelten kan niet?

volgens mij heeft dit te maken met de structuur.

ik weet het ook niet precies meer maar volgens mij heeft kaas een eiwit structuur en als we kaas smelten word deze eiwitstructuur doorbrogen.

dus de tweede keer is er geen eiwitstructuur meer en kan deze dus ook niet meer doorbroken worden.

ik hoop dat dit een andwoort is op je vraag als je echt nog gedetaieerdere info wilt hebben moet ik mijn curcus nog eens bovenhalen

Berichten: 31

Re: Kaas voor een 2e keer laten smelten kan niet?

meer informatie zou wel handig zijn, maar met dit antwoord ben ik al een stuk verder! [img]http://www.wetenschapsforum.nl/public/s ... n_razz.gif[/img] Het is nog logischer geworden dan het al was:P


Reageer