Springen naar inhoud

- - - - -

Goede bacteriŽn gaan strijd aan met ziekenhuisbacterie

• Log in om te kunnen reageren

Wien Ee

Wien Ee

• >1k berichten
  • 3133 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 mei 2007 - 10:20

Een biologisch reinigingsmiddel lijkt een oplossing te bieden in de strijd tegen de ziekenhuisbacterie of MRSA. Het nieuwe middel brengt een laagje goedaardige bacteriŽn aan, die MRSA en andere bacteriŽle boosdoeners geen kansen meer geven.

Lees meer ... EOS
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 mei 2007 - 14:58

Ok het is dus een simpele kwestie van competitie. Echter ik snap niet welk middel wordt gebruikt wat bacterien dood en goedaardige bacterien bevat. Zou dit middel dan niet de goedaardige bacterien doden?

Tevens heb ik nog nooit van de term PIP gehoord, wel van de meer bekendere term GRAS. Lijkt me in de praktijk neer te komen op dezelfde groep bacterien.
"Meep meep meep." Beaker

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 mei 2007 - 15:01

Echter ik snap niet welk middel wordt gebruikt wat bacterien dood en goedaardige bacterien bevat. Zou dit middel dan niet de goedaardige bacterien doden?

Welk middel zou ik niet weten, maar volgens het artikel bestaat het wel:

In het Algemeen Ziekenhuis van Lokeren werd een nieuw schoonmaakmiddel uitgetest op basis van probiotische bacteriŽn. De PIP-producten (Probiotics In Progress) bevatten een reinigend middel, dat bacteriŽn doodt, ťn probiotische bacteriŽn Ė goedaardige bacteriŽn die bijvoorbeeld ook in drankjes als Yakult of Actimel te vinden zijn.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures