Springen naar inhoud

Een mens optillen met twee vingers

• Log in om te kunnen reageren

nieuwsgierige

nieuwsgierige

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2007 - 20:23

Dag allemaal.
Toen ik nog jong (en mooi ) was deden we op verjaardagen weleens een spelletje en dat ging alsvolgt: één iemand gaat op een stoel zitten en twee anderen gaan aan weerszijden van diegene staan. Zij leggen hun handen op het hoofd van degene die op de stoel zit en leunen zo een beetje op het hoofd. Verder is concentratie belangrijk en iedereen is stil. Na zo'n twee minuten tillen degene die staan de zittende persoon op met ieder slechts 2 vingers per hand !! Een hand gaat onder de oksel en de andere in de knieholte. Soms "vloog" iemand zo 30 centimeter de lucht in.
Zonder de " handoplegging" en concentratie lukte het echt niet. Maar nu is mijn vraag; heeft iemand daar een verklaring voor ?
Bij voorbaat dank.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 mei 2007 - 20:55

Ik geloof niet dat de 'handoplegging' invloed kan hebben.
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2007 - 21:15

Plezante verjaardagsfeestjes :D .
Ik geloof net als Phys niet dat het kan te maken hebben met handoplegging. Het is precies of er buitenaardse krachten aanwezig waren :D misschien hadden jullie een beetje TEveel alcohol gedronken.
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 mei 2007 - 21:19

Wel een originele verjaardagsbesteding inderdaad :D
Nu is 30 cm ook niet zoveel. Met 8 vingers kun je, mits goed geplaatst (krachten verdelen), toch aardig wat kracht zetten, is dat zó verwonderlijk?
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

vincentP.

vincentP.

• 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juni 2007 - 16:58

was het niet zo dat er zo'n jaartje(het kan langer zijn) geleden op HoeZo was dat ze uitlegden hoe dat kwam dat je met een aantal mensen iemand kon optillen d.m.v. alleen maar 2 vingers.

vraag me niet hoe dat in zijn werk ging ben ik helemaal vergeten. :D

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8789 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 juni 2007 - 18:51

Met 8 vingers kun je, mits goed geplaatst (krachten verdelen), toch aardig wat kracht zetten, is dat zó verwonderlijk?

Dat lijkt me ook wel eigenlijk, met 2 vingers krijg ik zonder idioot veel moeite een kilo of 15 van de grond (en ik ben niet bijzonder sterk oid)... dat 4x zou al een niet al te zwaar persoon kunnen tillen.
Victory through technology

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 juni 2007 - 20:20

Wel een originele verjaardagsbesteding inderdaad :D
Nu is 30 cm ook niet zoveel. Met 8 vingers kun je, mits goed geplaatst (krachten verdelen), toch aardig wat kracht zetten, is dat zó verwonderlijk?

Een groot deel van de kracht komt dan ook van de armspieren.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

gast004

gast004

• >250 berichten
  • 314 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juni 2007 - 22:19

Het is inderdaad in Hoe?Zo! geweest: klik

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 juni 2007 - 05:49

Ik zal met mijn 90 kilo zeker te zwaar wegen? :D
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

nieuwsgierige

nieuwsgierige

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 juni 2007 - 17:33

Bedankt voor jullie reacties !
Het is dus een combinatie van concentratie en vereende krachten. Ik denk dat door de concentratie de persoon in de stoel ook onbewust meehelpt door bij het optillen stokstijf te blijven zitten.

Axioma

Axioma

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 juni 2007 - 21:49

Bedankt voor jullie reacties !
Het is dus een combinatie van concentratie en vereende krachten. Ik denk dat door de concentratie de persoon in de stoel ook onbewust meehelpt door bij het optillen stokstijf te blijven zitten.

Correct.
Een ander mooi voorbeeld van dat stokstijve is de proef door iemand die op de grond ligt, op te tillen bij hoofd- en voeteinde (door meerdere personen uiteraard) en dan leg je de persoon tussen twee stoelen (nek op bovenrand rugleuning ene stoel en voeten op bovenrand rugleuning andere stoel). De stoelpoten wijzen naar buiten uiteraard. De kunst is dan dat hij stokstijf of nog beter gezegd kaarsrecht gestrekt blijft door alle spieren aan te spannen. Even ontspannen, en de proefpersoon kukelt omlaag. Dit is gewoon een kwestie van natuurkunde. Zolang het object stijf is tussen de stoelen, dan blijft het staan.

Veranderd door Axioma, 04 juni 2007 - 21:51

vincentP.

vincentP.

• 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2007 - 13:07

logica zelve lijkt me toch? 8-)
nee jong mooie gezegt kon het zelf niet beter uitleggen :D :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures