Laplacetransformatie van een stapfunctie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Laplacetransformatie van een stapfunctie

\(f \left( t \right) =\cases{\sin \left( t \right) &$t<\frac{1}{4}\,\pi $\cr \sin \left( t \right) +\sin \left( t+\frac{1}{4}\,\pi \right) &$ \frac{1}{4} \,\pi \leq t$\cr}\)
ik vind hier de laplace transformatie wel, maar niet direct met de definitie van laplace transformatie.



ik doe:
\(\int_0^{\infty} f(t) e^{-st} \ dt = \int_0^{\frac{1}{4} \pi} sin(t) e^{-st} \dt +\int_{\frac{1}{4} \pi}^{\infty}\left(\sin{(t)}+\cos{(t-\frac{1}{4} \pi)}\right) \ dt\)
en dan kom ik niet uit op:
\( \frac{1+se^{\frac{-\pi s}{4}}}{s^2+1}\)
, waar ik wel uit kom als ik een andere methode gebruik. Maar ik wil het juist direct met de definitie doen. Wat doe ik fout?

ik kan niet editten en ook niet quoten

snel antwoord: Ik kan niet wijzigen (er zit een fout in) en ik kan ook geen "nieuw antwoord" plaatsen. Dat kan in mijn vorige topic ook niet.

hmm

snel antwoord: Afbeelding

dit is wat ik krijg als ik wil editten en nieuw antwoord wil posten.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Laplacetransformatie van een stapfunctie

Dit topic ziet er niet meer uit en kan daarom wat mij betreft gewoon weg. (Ik heb mijn foutje ook al ondenkt)
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Laplacetransformatie van een stapfunctie

Verwijderen is niet per se nodig, doen we liever niet als het niet nodig is.

Misschien komt de topic nog van pas, als je toch nog iets nodig hebt.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Laplacetransformatie van een stapfunctie

ok.

Schets
\(H(t)=(t-3)u_2(t)-(t-2)u_3(t)\)
voor t groter of gelijk aan 0

klopt dit dan? :
\(H \left( t \right) =\cases{0&$0\leq t$\ and \ $t<2$\cr t-3&$3<t$\ and \ $2\leq t$\cr -1&$3\leq t$\ and \ $t<\infty $\cr}\)
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Reageer