Springen naar inhoud

Energie uit "onszelf" halen

• Log in om te kunnen reageren

curix

curix

• >100 berichten
  • 214 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juni 2007 - 20:32

Ik denk wel dat bijna iedereen wel eens de film "The matrix" heeft gezien, waar de machines energie halen uit mensen die in zo'n torens zitten. Nu vroeg ik mij af: kan dit echt?
Het lijkt mij wel heel handig om al die prullen van tegenwoordig op te laden in een stopcontact in mijn rug.

Oh sorry ik moest dit plaatsen bij electrochemie is het niet? :D
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

w_oute_r

w_oute_r

• >250 berichten
  • 654 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juni 2007 - 21:10

Ons lichaam is vrij efficiŽnt, en je zal dus ook niet zomaar energie uit ons kunnen tappen (als het al mogelijk zou zijn). Maar je zou eventueel de warmte van het lichaam kunnen opvangen die het lichaam uitstraalt, en daar iets mee doen. Maar dan zal je vast niet te mobiel meer zijn.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 juni 2007 - 21:48

Even deze topic ophalen:

http://tweakers.net/...om-omgezet.html

Men heeft een systeempje ontwikkelt om warmte om te zetten in energie op een zeer kleine en handige manier, dus wie weet kan het ooit wel (al zal het niet via een grote pin in je rug zijn pi.gif).

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 juni 2007 - 10:21

Zou je op die manier niet kunnen afvallen? Mensen doen soms aan sport om zoveel mogelijk energie te verbranden om gewicht te verliezen. In plaats van een uurtje fitnessen zouden ze misschien ook best hun telefoon willen opladen? pi.gif
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Snuffy

Snuffy

• >25 berichten
  • 84 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 juni 2007 - 15:19

Men heeft een systeempje ontwikkelt om warmte om te zetten in energie.

Sinds wanneer is warmte geen energie?

Het lichaam heeft ook een eigen "stroomvoorziening", zenuwimpulsen en potentiaalverschillen over membranen. Volgens mij doelen ze hierop in de matrix. Om hier iets mee te doen lijkt me science-fiction (voorlopig toch).

Als je wil afvallen door meer warmte te produceren (op een luie manier) kun je dat bv. doen door je energiehuishouding kort te sluiten. Er zijn chemicaliŽn die dit doen maar volgens mij is dat vrij gevaarlijk. Als ik het me goed herinner vallen een aantal soorten hard-drugs onder deze categorie..... Sommige organismen gebruiken deze manier om hun lichaamstemperatuur op peil te houden.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures