Springen naar inhoud

'opwarming van de aarde drie keer sneller dan gedacht'

• Log in om te kunnen reageren

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 juni 2007 - 13:49

LONDEN - De opwarming van de aarde gaat drie keer sneller dan al werd gevreesd. De uitstoot van broeikasgassen is drie keer zo snel gegroeid als verwacht, het ijs op de Noordpool smelt veel sneller en de zeespiegel stijgt twee keer zo snel.

Lees meer... Nu.nl
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 juni 2007 - 14:21

De opwarming van de aarde gaat drie keer sneller dan al werd gevreesd. De uitstoot van broeikasgassen is drie keer zo snel gegroeid als verwacht.

Wat een redenering, omdat onze uitstoot 3 keer groter is dan gedacht warmt de aarde ook 3 keer vlugger op. Het zou heel fijn zijn mocht er een evenredig verband zijn maar die is er zeker niet :D

Veranderd door Cycloon, 04 juni 2007 - 14:22

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 juni 2007 - 18:24

Wat een redenering, omdat onze uitstoot 3 keer groter is dan gedacht warmt de aarde ook 3 keer vlugger op. Het zou heel fijn zijn mocht er een evenredig verband zijn maar die is er zeker niet pi.gif

Als je goed leest, wordt er ook nergens een evenredig verband gelegd...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44845 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 juni 2007 - 20:14

Ik vraag me af of Nu.nl eigenlijk niet een te hoog Telegraaf-gehalte heeft om regelmatig op ons nieuwsforum te verschijnen.......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 juni 2007 - 20:45

Nog zo'n stukje:

Wetenschappers van de universiteit van CaliforniŽ meldden in de krant dat in de afgelopen vijftig jaar het ijs op de Noordpool elke tien jaar met 7,8 procent is afgenomen.

...

De VN-klimaatcommissie IPCC ging er eerder dit jaar nog vanuit dat elke tien jaar 2,5 procent van het ijs smelt.

dus elke tien jaar 2.5%, dat maakt 12.5% voor 50 jaar, en die universiteit spreekt maar over 7.8%, zijn we het niet een beetje aan het overschatten? :D

Ik negeer zeker niet dat er iets aan het gebeuren is, maar dat allemaal zo doemdenkend voorstellen vind ik de laatste tijden heel erg irritant worden. Zeker als je al die cijfers leest die voor verschillende artikels verschillende waarden geven. Volgens mij gaan we beter iets professioneler naar deze zaak kijken, want sinds de media zich er zo hard heeft op vastgeklemd vind ik het alleen maar achteruit gaan. pi.gif

RobertJ

RobertJ

• >100 berichten
  • 144 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juni 2007 - 05:33

Nog zo'n stukje:
dus elke tien jaar 2.5%, dat maakt 12.5% voor 50 jaar, en die universiteit spreekt maar over 7.8%, zijn we het niet een beetje aan het overschatten? :D

Ik negeer zeker niet dat er iets aan het gebeuren is, maar dat allemaal zo doemdenkend voorstellen vind ik de laatste tijden heel erg irritant worden. Zeker als je al die cijfers leest die voor verschillende artikels verschillende waarden geven. Volgens mij gaan we beter iets professioneler naar deze zaak kijken, want sinds de media zich er zo hard heeft op vastgeklemd vind ik het alleen maar achteruit gaan. pi.gif

Het is niet alleen het naar boven afronden van cijfers. Als de klimaatwetenschap zo overtuigd is van hun gelijk dan zouden ze geen afrondingen en opleukingen van de cijfers nodig hebben. Als het zo overtuigend is, waarom moet Hansen (en nog een paar anderen) dan om het ontslag van Michael Griffin vragen?

Griffin zei in een recent interview dat global warming mischien toch niet zo'n probleem is als dat er voorgesteld wordt.

In a recent interview broadcast on National Public Radio's Morning Edition program, NASA Administrator Michael Griffin was asked if he was concerned about global warming. His response - "I am not sure that it is fair to say that it is a problem we must wrestle with" - prompted a prominent NASA scientist, James Hansen, to tell ABC News that Griffin's remark was "an incredibly arrogant and ignorant statement," and that it indicated "a complete ignorance of understanding the implications of climate change." Equally upset was Princeton University's Michael Oppenheimer, who said that he was "shocked" by the Administrator's statement and that he felt that he "ought to resign."

En daarom moet Michael zijn koffers maar pakken?
Robert van der Veeke
Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!
"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8787 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 juni 2007 - 11:15

Ik denk dat de cijfers steeds dramatischer (en dus verder overdreven) worden om het nog nieuwswaarde te geven. Met 1 of 2 graden stijging van temperatuur of een paar decimeter hogere zeespiegel per 2100 hoef je niet meer aan te komen. De media willen een meter hogere zeespiegel, 'by next friday' als het even kan.
Victory through technology

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2382 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juni 2007 - 19:49

Nog zo'n stukje:
dus elke tien jaar 2.5%, dat maakt 12.5% voor 50 jaar, en die universiteit spreekt maar over 7.8%, zijn we het niet een beetje aan het overschatten? pi.gif

Die 7,8% is ook per tien jaar. Een stuk meer dus dan 2,5%.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 juni 2007 - 21:27

Die 7,8% is ook per tien jaar. Een stuk meer dus dan 2,5%.

Euhm ja idd, ik moet beter gaan lezen pi.gif

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 juni 2007 - 13:48

....

Griffin zei in een recent interview dat global warming mischien toch niet zo'n probleem is als dat er voorgesteld wordt.

....

Dat is niet waar, de baas van de NASA stelt:

"I am not sure that it is fair to say that it is a problem we must wrestle with"

Wat betekend dat hij van mening is dat het niet aan de NASA is om een oplossing hiervoor te zoeken. Nasa staat voor national aeronutics and space agency iets wat nou niet echt bekend staat om zijn milieu-liefde.

Mensen trekken dat uit het verband en zeggen dat de baas van de nasa beweert dat er geen probleem is. Maar dat is niet waar.

De media verteld nooit de complete waarheid.

RobertJ

RobertJ

• >100 berichten
  • 144 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2007 - 18:14

Op een of andere manier hecht ik meer waarde aan een opmerking van rocketscientist als het gaat om Global warming als om iemand die hier zit en de commissie klemtonen van stal haalt.

Overigens had hij het met "We" wel degelijk over ons allemaal.

I have no doubt that Ö a trend of global warming exists. I am not sure that it is fair to say that it is a problem we must wrestle with. To assume that it is a problem is to assume that the state of Earthís climate today is the optimal climate, the best climate that we could have or ever have had and that we need to take steps to make sure that it doesnít change. First of all, I donít think itís within the power of human beings to assure that the climate does not change, as millions of years of history have shown. And second of all, I guess I would ask which human beings ó where and when ó are to be accorded the privilege of deciding that this particular climate that we have right here today, right now is the best climate for all other human beings. I think thatís a rather arrogant position for people to take.

Robert van der Veeke
Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!
"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures