Springen naar inhoud

[Enquete] Product kopen via internet?

• Log in om te kunnen reageren

Niels23

Niels23

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 juni 2007 - 15:20

Hoi!

Ik ben een student Bedrijfswetenschappen aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Momenteel ben ik bezig met mijn scriptie, waarvoor ik het koopgedrag van consumenten op het Internet onderzoek. Om dit koopgedrag goed in beeld te brengen ben ik op zoek naar respondenten die mijn vragenlijst in willen vullen.

De vragenlijst neemt slechts 5 minuten in beslag en de enige vereiste is dat je ooit wat via het Internet hebt gekocht. Voldoe je hieraan, dan zou je mij goed kunnen helpen bij mijn onderzoek door deze vragenlijst in te vullen!

Klik op de onderstaande link om op de pagina te komen waar je de vragenlijst in kunt vullen:
http://www.thesistoo...id=32418&ln=ned

Alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,
Niels

P.s. Als ik genoeg respondenten heb verzameld, zal ik een aantal analyses draaien en wat interessante resultaten bij dit topic posten!

NB: Deze enquete is voor plaatsing goedgekeurd door de moderators

Samenhangend onderzoek van Wieteke over de internetwinkels: http://www.thesistoo...id=32215&ln=ned
Het onderzoek gaat ook om een afstudeerder Bedrijfswetenschappen aan de VU Amsterdam. De vragen verschillen van die van Niels 23 en daarom wordt deze enquete door WSF als samenhangend/aanvullend gezien.

Veranderd door Ger, 06 juni 2007 - 14:10
Tweede enquete

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 04 juni 2007 - 16:08

Even wat feedback:
  • Onderaan de eerste pagina moet kun je kiezen voor de optie cd's dvd's games, juwelen. Hierbij staan boeken niet aangegeven. Ik heb toch voor deze optie gekozen omdat het mij logisch lijkt, maar duidelijk is het niet.
  • Bij vraag 12 staan wel hele extreme termen vermeld, zoals "Kopen bij deze Internetwinkel maakte mij opgetogen". Het moet toch wel een enorm goede winkel met een fantastische bediening en geweldig product zijn wil ik opgetogen worden van een aankoop. Ik zou dus kiezen voor "Helemaal mee oneens", maar dan krijg jij misschien weer het idee dat de winkel in kwestie mij helemaal niet bevalt. Heb dus maar neutraal gestemd, zoals bij wel meer vragen in dat stuk. De forumulering kan wat dat betreft dus een stuk duidelijker.
  • Vraag 13 t/m 16 zijn identiek (op de formulering van de mogelijke antwoorden na)
Heb je de mogelijkheid om die dingen aan te passen eigenlijk?

Verder veel succes! :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Niels23

Niels23

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 juni 2007 - 16:19

Hoi Ger!

Bedankt voor het invullen van de vragenlijst en voor jouw feedback. De punten die jij aanhaalt, hebben allen een verklaring:

1. Onderaan de eerste pagina moet kun je kiezen voor de optie cd's dvd's games, juwelen. Hierbij staan boeken niet aangegeven. Ik heb toch voor deze optie gekozen omdat het mij logisch lijkt, maar duidelijk is het niet.

Voor mijn onderzoek (waarvan ik het doel niet kan verklappen) is deze indeling het handigste. Boeken zouden bij de optie Ďandersí ingevuld kunnen worden.

2. Bij vraag 12 staan wel hele extreme termen vermeld, zoals "Kopen bij deze Internetwinkel maakte mij opgetogen". Het moet toch wel een enorm goede winkel met een fantastische bediening en geweldig product zijn wil ik opgetogen worden van een aankoop. Ik zou dus kiezen voor "Helemaal mee oneens", maar dan krijg jij misschien weer het idee dat de winkel in kwestie mij helemaal niet bevalt. Heb dus maar neutraal gestemd, zoals bij wel meer vragen in dat stuk. De formulering kan wat dat betreft dus een stuk duidelijker.

Wederom geldt dat dit de beste oplossing was. Ik kan ook geen verdere specifieke uitlatingen doen over de formuleringen, maar ze zijn verkregen en vertaald a.d.h.v. vragen die al eerder zijn gebruikt in wetenschappelijk onderzoek. Nou wil ik niet zeggen dat je helemaal ongelijk hebt, want het gaat er natuurlijk wel om dat de respondent waarde kan toevoegen aan het onderzoek.

3. Vraag 13 t/m 16 zijn identiek (op de formulering van de mogelijke antwoorden na)
De reden hiervan is dat ik bij het programma (thesistools), waarmee ik de vragenlijst heb gemaakt, niet gebruik kon maken van een semantische differentiaal. Daarom was dit de beste oplossing.

Wat betreft de laatste vraag, ik heb geen mogelijkheid meer om dit aan te passen. Bovendien is het onderzoek al uitvoerig door mijn scriptiebegeleider bestudeerd en uiteindelijk dus ook goedgekeurd. Het is nu dus wachten op de resultaten en op (hopelijk) mooie uitkomsten.

Mvg,

Niels

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures