Springen naar inhoud

Wringing of doorbuiging ?

• Log in om te kunnen reageren

Guze

Guze

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2007 - 01:01

hallo,

Ik moet berekenen welke kracht op een ingeklemde balk komt te staan. Het probleem is dat ik niet goed weet of ik hier nu een wringing of een buiging moet berekenen? Of mss beide en dan optellen? De ingeklemde balk heeft namelijk een L-profiel van bovenaf gezien.

mvg,
Guze

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Guze

Guze

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2007 - 16:20

misschien even een kleine verbetering van men vraag over wringing of buiging. Ik bedoel niet gewoon een balk met L-profiel maar, een inklemming als volgt :

----------------
I
I
I
----I

De tekening is van bovenaf gezien: De bovenste stippelijn is de inklemming
de I's en de streepjes onderaan is de ingeklemde balk.
Een L-vorm dus van bovenaf gezien.
op de balk werken geen krachte, enkel eigen gewicht. M'n vraag hierop is dan, moet ik nu een buiging of wringing op die balk berekenen?

mgv,
Guze

Sjakko

Sjakko

• >1k berichten
  • 1007 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2007 - 16:46

Als ik je goed begrijp is de balk dus een grote stalen L met het kleine balkje parallel aan het aardoppervlak? In dat geval zorgt het kleine balkje voor wringing en doorbuiging is er natuurlijk ook. Dus gewoon beide berekenen en dan optellen.

Veranderd door Sjakko, 06 juni 2007 - 16:47

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 06 juni 2007 - 21:48

Een klein simpel schetsje zou duidelijk zijn,als je in staat bent om nog een potlood vast te houden ipv een toets te kunnen indrukken van een door geladen batterijen in stand gehouden apparaat!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures