Markeer forum als gelezen en ......

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Markeer forum als gelezen en ......

Sinds het bestaan van subfora begin ik een hoge graad van klikmoeheid te vertonen. Nu het aan het technische front iets rustiger wordt is dat mogelijk op te lossen. Als ik bijvoorbeeld een van de natuurkunde-subfora leeggelezen heb en ik wil het restant aan onderwerpen als gelezen markeren, dan klik ik op "opties".

Ik heb dan de keus uit twee mogelijkheden: als gelezen markeren en terug naar dat subforum dat ik zojuist wel voor gezien hield, of als gelezen markeren en terug naar de hoofdindex.

De eerstgenoemde optie lijkt me betrekkelijk nutteloos. Wat heb ik dáár nou nog te zoeken: ik heb daar nét alles als gelezen gemarkeerd......


Meestal wil ik echter gewoon naar het volgende subforum, of zo je wil terug naar de index van het forum waarin ik bezig ben. Kortom, kan die m.i. nutteloze link vervangen worden door:

"markeer als gelezen en ga terug naar de index van dit forum" ?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Markeer forum als gelezen en ......

Jan van de Velde schreef:Meestal wil ik echter gewoon naar het volgende subforum, of zo je wil terug naar de index van het forum waarin ik bezig ben. Kortom, kan die m.i. nutteloze link vervangen worden door:

"markeer als gelezen en ga terug naar de index van dit forum" ?
Als je naar een 'gewoon forum' of een 'subforum' gaat, zie je in de adresbalk altijd dit staan:

Code: Selecteer alles

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=61
Het nummer, in dit geval 61, staat voor het forum. Het maakt hier niet uit of het om een 'gewoon forum' of een 'subforum' gaat. Het nummer is enkel afhankelijk van welk forum het 61 (wordt automatisch genummerd zodra er een nieuw forum is).


Het is dus eigenlijk ook een gewoon forum, alleen je vind het niet direct via de index van de site. Je moet daarvoor eerst doorklikken naar het 'hoofdforum'. (De subfora staan ook op de index, maar dat even buiten beschouwing gelaten.) Voor het systeem lijkt het er verders niet op of er sprake is van een gewoon forum of een subforum, waardoor ie zo'n 'bovenliggend' forum, waarschijnlijk niet kan vinden.


Don't blame me if I'm wrong, maar zo haal ik het immers uit de adresbalk
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Reageer