Springen naar inhoud

Modelleren slinger in coach!

• Log in om te kunnen reageren

TallY

TallY

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 juni 2007 - 08:11

morgen hebben we proefwerk met coach.
we moeten een slinger modelleren (niet van een veer maar zo'n andere)
eentje waarbij je dus eigenlijk deze formule eruit krijgt
LaTeX

we hebben hem al gedaan met een massaveersysteem toen moesten we dit invoeren in coach:
t=t+dt
f=-c*u
a=f/m
dv=a*dt
v=v+dv
du=V*dt
u=u+du

startwaarden:
dt=0.01
t=0
v=0
u=0.05
m=0.1
c=12

en als je dan een u,f diagram maakt heb je dus eigenlijk gewoon de formule LaTeX getekend..

maar zoiets wil ik dus ook voor zo'n andere slinger en er moet iets met een andere hoek inzitten (de hoek van l tov de evenwichtsstand) maar ik weet niet hoe dat moet , kan iemand helpen?!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 juni 2007 - 13:02

Even puur de natuurkunde, van coach weet ik weinig:

LaTeX
LaTeX is de hoekfrequentie en is gelijk aan LaTeX met k de 'krachtconstante' (bij een veer de veerconstante; het is de constante die hoort bij de terugdrijvende kracht) en m de massa van het blokje.

In het geval van een massaveer-systeem geldt: LaTeX , met een minteken omdat de kracht terugdrijvend is (tegengesteld aan x).
Voor een slinger geldt: LaTeX
Als je dit vergelijkt met de veer, geldt hier LaTeX en als je dat invult krijg je LaTeX en dus
LaTeX

Als je met een hoek wilt werken, kun je de relatie LaTeX gebruiken.

Veranderd door Phys, 07 juni 2007 - 13:05

Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

TallY

TallY

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 juni 2007 - 20:49

Even puur de natuurkunde, van coach weet ik weinig:

LaTeX

LaTeX is de hoekfrequentie en is gelijk aan LaTeX met k de 'krachtconstante' (bij een veer de veerconstante; het is de constante die hoort bij de terugdrijvende kracht) en m de massa van het blokje.

In het geval van een massaveer-systeem geldt: LaTeX , met een minteken omdat de kracht terugdrijvend is (tegengesteld aan x).
Voor een slinger geldt: LaTeX
Als je dit vergelijkt met de veer, geldt hier LaTeX en als je dat invult krijg je LaTeX en dus
LaTeX

Als je met een hoek wilt werken, kun je de relatie LaTeX gebruiken.

oke bedankt pi.gif zal het morgen proberen.. hebben er ook al ooit een soort van practicum over gemaakt, dus ik snap wat je bedoelt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures