Internetradio

Moderator: Rhiannon

Berichten: 3.165

Internetradio

Hebben jullie goede tips voor radio op Internet?

Ik heb graag een breedband-zender (niet onder de 128 kbit/s) met de betere muziek van deze tijd aangevuld met goede nummers uit de vorige decennia en geen reclame.

Ik houd oa van pop, melodieuze rock (mag ook hardrock zijn als het maar melodieus is en geen geschreeuw), blues, jazz, country. Ik haat house, jungle, boybands en dance

[edit door Miels: dit is maar even afgesplitst van het topic "Meisje met de prei"]
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Internetradio

albert davinci schreef:Hebben jullie goede tips voor radio op Internet?

Ik heb graag een breedband-zender (niet onder de 128 kbit/s) met de betere muziek van deze tijd aangevuld met goede nummers uit de vorige decennia en geen reclame.
Misschien handig om erbij aan te geven wat volgens jou de betere muziek is en wat de goede nummers zijn uit de vorige decennia? :D Muzieksmaak is nogal subjectief :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Internetradio

www.kinkaarschok.nl is wel lekker om te beluisteren.
KINK Aardschok zendt 24 uur per dag, 7 dagen per week de hardste gitaarmuziek uit. Hardrock, heavy metal, nu-metal, gothic en ander gitaargeweld! KINK Aardschok laat de hele dag non-stop alle hardrockstijlen de revue passeren. Je kunt KINK Aardschok wereldwijd beluisteren via een breedband Windows Media stream. Op deze website kun je de playlist volgen.
http://www.kinkclassx.com/
KINK-ClassX zendt 24 uur per dag, 7 dagen per week de roots van de kabelzender KINK FM uit. Het beste, belangrijkste en boeiendste uit 50 jaar alternatieve en progressieve popmuziek, wordt door KINK-ClassX naar voren gebracht.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 3.165

Re: Internetradio

Thx. Wouter, ik ga het eens proberen.
Misschien handig om erbij aan te geven wat volgens jou de betere muziek is en wat de goede nummers zijn uit de vorige decennia? :D Muzieksmaak is nogal subjectief :D
Enorm breed. All time favourite Queen, voor de rest oa: Led Zeppelin, Joss Stone, Elton John, Eliza Fitzgerald, Bon Jovi, the beach boys, Pearl Jam, Rage against the machine, Shakira, Eminem, Nelly Furtado die Engelse pianist/popmuzikant (ik kan even niet op zijn naam komen, noem eens wat namen...). Als ik alles op moet noemen dan ga ik nog een paar pagina's moeten typen.

Van alles zolang het maar geen house/dance/trance/jungle, gangsterrap en hip hop is.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Internetradio

albert davinci schreef:Thx. Wouter, ik ga het eens proberen.

Enorm breed. All time favourite Queen, voor de rest oa: Led Zeppelin, Joss Stone, Elton John, Eliza Fitzgerald, Bon Jovi, the beach boys, Pearl Jam, Rage against the machine, Shakira, Eminem, Nelly Furtado die Engelse pianist/popmuzikant (ik kan even niet op zijn naam komen, noem eens wat namen...). Als ik alles op moet noemen dan ga ik nog een paar pagina's moeten typen.

Van alles zolang het maar geen house/dance/trance/jungle, gangsterrap en hip hop is.
Erg veel pop dus; normaal zou ik KINK FM aanraden ("the alternative") wat ik de enige luisterbare radiozender in Nederland vind. Maar aan je muzieksmaak te zien, zul je het meeste wat op zenders als Skyradio, 3FM, 538 enz. toch wel leuk vinden?

(iedere zender is op internet te luisteren lijkt me, dus vanwaar eigenlijk deze vraag?)

\\edit: de Belgische zenders ken ik niet, volgens mij ben je Belg namelijk
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Internetradio

Je kan op de site van Q-music ook gratis meeluisteren. Alleen al de moeite waard voor "het geluid", de 100e sms'er van elk uur mag een geluid raden, na enkele weken is het nog altijd niet geraden, de winnaar wint ergens in de 60,000 euro en het bedrag blijft maar stijgen :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Internetradio

albert davinci schreef:Thx. Wouter, ik ga het eens proberen.

Enorm breed. All time favourite Queen, voor de rest oa: Led Zeppelin, Joss Stone, Elton John, Eliza Fitzgerald, Bon Jovi, the beach boys, Pearl Jam, Rage against the machine, Shakira, Eminem, Nelly Furtado die Engelse pianist/popmuzikant (ik kan even niet op zijn naam komen, noem eens wat namen...). Als ik alles op moet noemen dan ga ik nog een paar pagina's moeten typen.

Van alles zolang het maar geen house/dance/trance/jungle, gangsterrap en hip hop is.
Ik heb wel enkele zaken die jou mss kunnen aanstaan, geen reclame, en je ontdekt nieuwe muziek!

http://www.pandora.com/

Hier kan je zelf een 'radiozender' samenstellen door op te geven naar welke stijl je graag zou luisteren door bv Led Zeppelin op te geven zal je allerlei muziek krijgen die onder hetzelfde genre valt.

Edit: Jammer, maar pandora.com is niet meer bereikbaar voor landen buiten amerika, idiote platenmatenschappijen :D

http://www.last.fm/

Hier kan je ook zelf je eigen muziekprofiel opstellen en zelf radiozenders samenstellen die aan jouw eisen voldoen.

Om bv een klein voorbeeldje te geven, mijn account die ook bijhoudt welke muziek op m'n computer speelt: http://www.last.fm/user/Cycloon/

Zoals je kan zien kan je van elke artiest enorm veel extra informatie vinden, stukjes van liedjes, vaak ook volledige liedjes, en je kan ook een radiozender selecteren die je meest beluisterde muziekstijlen combineert :D

Met een klein beetje creativiteit en rondkijken kan je heel wat muziek leren kennen (zelf een heleboel niet-commerciële muziek).

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Internetradio

Last.fm zou ik nu niet echt aanraden als het gaat om radio luisteren. Dat is een leuke bijkomstigheid.

Onze compatibility is trouwens Very Low, Cycloon :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Internetradio

Phys schreef:Last.fm zou ik nu niet echt aanraden als het gaat om radio luisteren. Dat is een leuke bijkomstigheid.

Onze compatibility is trouwens Very Low, Cycloon :D


Wel het was in het begin geen hoofdzaak van de website, maar die radio feature is nu best geavanceerd en handig!

Berichten: 4.546

Re: Internetradio

Ik vind ReloadFM (voorheen FragFM) tijdens het gamen en dingen als werkstukken maken wel lekker luisteren, ze draaien coole muziek maar willen ook wel vaak wat mafs draaien. Frank Sinatra ofzo, of van die psychedelische gitaarmeuk, het is vaak erug melig :D

Anyway, nog zo'n continue-deuntje: http://www.badgerbadgerbadger.com/ :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 3.165

Re: Internetradio

phys schreef:(iedere zender is op internet te luisteren lijkt me, dus vanwaar eigenlijk deze vraag?)

\\edit: de Belgische zenders ken ik niet, volgens mij ben je Belg namelijk
De zenders die ik heb uitgeprobeerd gaven een blikkerig geluid. De Nederlandse en Vlaamse zenders ken ik. Ik ben dan ook vooral benieuwd naar de overige zenders die hier alleen maar via het internet te beluisteren zijn.
Erg veel pop dus
En melodieuze rock (niet de schreeuwerige rock, het moet zingen blijven), ik vind Aerosmith overigens ook heel erg goed.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Internetradio

Cycloon schreef:http://www.pandora.com/

Hier kan je zelf een 'radiozender' samenstellen door op te geven naar welke stijl je graag zou luisteren door bv Led Zeppelin op te geven zal je allerlei muziek krijgen die onder hetzelfde genre valt.

Edit: Jammer, maar pandora.com is niet meer bereikbaar voor landen buiten amerika, idiote platenmatenschappijen :D
Ik heb het niet uitgeprobeerd (zit op mn werk) maar mn baas raadde me die site laatst aan, en die zei dat je gewoon een amerikaanse bestaande postcode moet invullen en hij het dan gewoon doet. (al neem je 90210 :D )

Is iig het proberen waard!
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Internetradio

WendyTje schreef:Ik heb het niet uitgeprobeerd (zit op mn werk) maar mn baas raadde me die site laatst aan, en die zei dat je gewoon een amerikaanse bestaande postcode moet invullen en hij het dan gewoon doet. (al neem je 90210 :D )

Is iig het proberen waard!


Dat was in het verleden het geval als je een acount aanmaakt (zo was ik volgens mijn acount in de grote appel). Nu kijken ze naar je IP code en kunnen ze achterhalen dat ik niet in de VS zit maar in NL. Jammer, jammer, jammer.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Internetradio

Zo, topic maar even afgesplitst: ik had het al tijden niet gelezen omdat het -naar ik dacht- over het meisje met de prei ging...

Hoe dan ook: Pandora was inderdaad geweldig! Als je gewoon even geen zin had in een nummer kon je ook doorklikken naar het volgende. Verder gaf je (binnen een bepaalde stijl) nummers op die jij leuk vindt, en daar ging hij dan op varieeren. Soms kwam er (naar jouw mening) rommel langs, en die kon je dan "thumb downen", en het tegenovergestelde als je een nummer echt goed vond. Zo leerde hij steeds beter je smaak kennen. Doe dat voor de genres die je leuk vindt, en klaar! Je kan de stijlen dan ook af laten wisselen.

In het begin kon je inderdaad nog een amerikaanse postcode invoeren (ik ben benieuwd hoeveel mensen er volgens hun statistieken in Beverly Hills woonden. Ik in ieder geval ook). Maar zoals gezegd doen ze nu aan IP tracing. Ik heb nog geprobeerd om dat te omzeilen met anonymisers en proxies, maar die laten -tot zover- de audiostream niet door :D (inloggen lukte overigens wel)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Internetradio

Jep, ik vond pandora echt leuk, ik had dan ook een postcode van New York opgegeven, maar laatst kreeg ik op de site een melding dat mijn IP aangaf dat ik vanuit België surf dus is het weer nada...

Reageer