Molecuaal-Orbitaal Theorie (MO) Nodig ?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Molecuaal-Orbitaal Theorie (MO) Nodig ?

Ik stel me vragen of de MO theorie echt wel nodig is ? Onze leerkracht chemie vind zelf ook van niet en gaat er daarom ook niet zo gedetailleert op in. Ik vind het een vrij lastige theorie, kan je dan zoveel meer met het MO model dan met het EPR model ? Ik vind het EPR model best een stuk makkelijker en logischer ...

(De poll antwoorden zijn mss een beetje extreem maar neem de best mogelijk die bij jou past eruit Afbeelding )

Berichten: 124

Re: Molecuaal-Orbitaal Theorie (MO) Nodig ?

de MO theorie maakt volgens mij de zaak alleen maar helderder, maar het ligt er vooral aan wat je wilt verklaren en wat je wilt weten. De MO theorie is natuurlijk een stuk completer (vooral de anti-bindende orbitalen worden nergens anders genoemd).

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Molecuaal-Orbitaal Theorie (MO) Nodig ?

waarvoor staat EPR???

Persoonlijk ken ik die afkorting niet, en kan dus ook geen uitspraak doen.

Maar MOT is toch zeer mooi, wij leren dit redelijk in detail, vind ik, en nu kan ik meer dingen verklaren dan voor de MOT.

Berichten: 124

Re: Molecuaal-Orbitaal Theorie (MO) Nodig ?

Ik weet ook niet waar EPR voor staat, maar ik denk dat hij het "schillenmodel" (of hoe je het ook noemen wil bedoelt).

Ik ben het met je eens dat de MO theory de zaken meer inzichtelijk maakt, simpel weg omdat alles om deze theory draait. Je kunt geen enkele reactie fatsoenlijk verklaren zonder het woord "orbitaal" in je mond te nemen.

Reageer