Microscope voor fototoestel

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Microscope voor fototoestel

Microscope ,bij vrienden mocht ik er al eentje proberen en was er weg van .nu wil ik deze gaan fotograveren ,ik heb een spiegelreflex canon eos ,ik wil namelijk water wezens gaan trekken ,nu is de vraag hoe moet ik men camera aan een Microscope krijgen heeft iemandt hier goed sites of tips

dankje

Berichten: 2

Re: Microscope voor fototoestel

en mag rondt de 1000euro kosten

Gebruikersavatar
Berichten: 364

Re: Microscope voor fototoestel

Hoewel ze hier laten zien dat je ook een wegwerpcamera op het oculair kunt drukken om mooie plaatjes te krijgen denk ik dat je opzoek moet naar een adapter die zorgt dat jouw camera in de plaats van het oculair komt. Volgens mij kan je het beste even langs bij de lokale fotospeciaalzaak; die kan je vast informeren over welke foto-oculair je nodig hebt.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Microscope voor fototoestel

Je kan camera-adapters kopen bijvoorbeeld bij Euromex, er zijn heel veel soorten, dus je moet je microscoop EN camera meenemen. Je kan ook een speciale microscoop camera kopen, kost niet al te veel.

Die zet je direkt op het oculair zonder enig probleem. Bovendien zit er speciale software bij.

Op mijn website staan deze ook (Labstuff)

Reageer