Worm goed of slecht voor klimaat?

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Worm goed of slecht voor klimaat?

Meerdere onderzoekers wezen wormen aan als nuttige strijdkrachten in het tegengaan van koolstofdioxideophoping in de atmosfeer. Maar deze reputatie begint nu barstjes te vertonen. Het lijkt er namelijk eerder op dat wormen een fikse bijdrage leveren aan het broeikaseffect.


Lees meer ... Noorderlicht
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Worm goed of slecht voor klimaat?

Het lijkt er namelijk eerder op dat wormen een fikse bijdrage leveren aan het broeikaseffect.
Nou moeten we natuurlijk niet nét gaan doen of we alle ellende aan die wormen te danken hebben :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Worm goed of slecht voor klimaat?

Hoe je het ook went of keert, als blijkt dat de worm slecht voor het klimaat is, dan betekend dat dat we wormen moeten ruimen om dat wij zo graag de lucht vervuilen. Je kunt moeilijk een worm voor al het geen beschuldigen.


Ik denk ook dat het in het niets valt in vergelijking met de jaarlijkse opzettelijke bosbranden in de tropen.

Gebruikersavatar
Berichten: 599

Re: Worm goed of slecht voor klimaat?

Dus de afgelopen eeuw is het aantal wormen sterk toegenomen ofwat?

Gebruikersavatar
Berichten: 305

Re: Worm goed of slecht voor klimaat?

DePurpereWolf schreef:Hoe je het ook went of keert, als blijkt dat de worm slecht voor het klimaat is, dan betekend dat dat we wormen moeten ruimen om dat wij zo graag de lucht vervuilen. Je kunt moeilijk een worm voor al het geen beschuldigen.


Ik denk ook dat het in het niets valt in vergelijking met de jaarlijkse opzettelijke bosbranden in de tropen.

Hum, ik heb eens gelezen dat wormen erg belangrijk zijn voor de landbouw. In dat geval heb ik liever eten dan een auto. :D

Reageer