Banners

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Banners

We willen het bezoek aan Wetenschapsforum voor iedereen zo plezierig mogelijk houden. Helaas kost het bijhouden van deze site geld, zijn er bijeenkomsten die (deels) door het beheer worden gesponsord en hebben we grootse plannen waarbij de zon ook niet voor niets opgaat etc. Vandaar dat er al enige tijd wat banners op Wetenschapsforum prijken.


Op het moment worden ook wel eens banners getoond van grafische aard, die soms geanimeerd zijn. Zo nu en dan vang ik geluiden op waaruit blijkt dat men daar "minder tevreden" over is. Vandaar dat ik opties overweeg om dit buiten te sluiten. Helaas moet daar dan wel iets tegenover staan. Een mogelijkheid is het toevoegen van een extra banner, maar in ruil daarvoor zullen dus geen grafische / geanimeerde (Google)banners meer worden getoond.


Deze eventuele extra banner zou links in beeld komen, in de marge die je ziet bij schermresoluties groter dan 1024 x 768 (bij de genoemde resolutie en lager zou je 'm dus sowieso niet zien).


Ik ben benieuwd naar jullie voorkeur!


Opmerking: wanneer we eventuele directe advertentieovereenkomsten aangaan (dus na directe onderhandeling met een bedrijf, in plaats van banners die via Google worden geplaatst) bestaat er een kans dat er wel grafische banners worden geplaatst
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Banners

Tja, ik heb antwoord gegeven op de vraag "wat vind je het minst storend" door "Een extra banner links in de marge (alleen bij grote schermresoluties), maar geen enkele grafische banner" te kiezen.


Maar optie 4 "Ik zou ook geen problemen hebben met ZOWEL een extra banner ALS animaties" geldt ook voor mij; dit is echter geen antwoord op de vraag. Ik zou er nl. geen problemen mee hebben, maar vind het wel méér storend.


Vraagje: is een grafische banner lucratiever dan een 'gewone'? (moet haast wel)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 142

Re: Banners

ik vind de huidige banner wel propertjes. Van mij mag het zo blijven.
Don't try the above at home!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.272

Re: Banners

Mij blijft het om het even, geanimeerd of niet. Op één ding na: de werkelijk gillende kleuren die daar soms in zitten.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Banners

Vraagje: is een grafische banner lucratiever dan een 'gewone'? (moet haast wel)
Nee, niet per definitie. Je moet het meer als marktwerking zien: er is een beperkte hoeveelheid advertentievertoningen beschikbaar op Wetenschapsforum. Aan de andere kant zijn er partijen die site- of contentafhankelijk willen adverteren. Sommige adverteerders hebben daarbij een voorkeur voor grafische advertenties, bijv. omdat dat beter bij hun imago past of omdat ze daar betere resultaten bij verwachten.

De uiteindelijke inkomsten voor Wetenschapforum zijn een afstemming tussen vraag en aanbod. Op het moment dat we aangeven dat er geen grafische advertenties kunnen worden geplaatst, valt de vraag naar advertentieruimte weg bij partijen die daar interesse in hebben. Bij een lagere vraag past een lagere prijs. Dus uiteindelijk wordt iedere advertentie wat minder waard op het moment dat je grafische advertenties buiten sluit.

Mij blijft het om het even, geanimeerd of niet. Op één ding na: de werkelijk gillende kleuren die daar soms in zitten.
Onze keuzemogelijkheden zijn beperkt: text-only advertenties (waarvan wij zelf het kleurenpallet kunnen kiezen), of ook grafische advertenties. Die laatste kunnen zowel hun eigen kleuren bepalen, als het wel of niet gebruiken van animaties.


ps: stemmen zijn eventueel te herzien
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.272

Re: Banners

In dat geval is mijn standpunt:

1) die dingen staan alleen bovenaan of onderaan. Zolang ik in berichten zit te lezen of er zit te schrijven verdwijnen ze uit mijn beeld. Daar valt dus nog wel mee te leven.

2) de inkomsten zijn nodig om het forum draaiende te houden als ik het goed begrijp.


1 + 2 : gewoon maar accepteren dan.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Banners

'k ga Jan hierin volgen
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Banners

Ik ook.


Stilstaande grafische banners vind ik niet zo erg. Knipperende toestanden al wat meer, maar je kunt zeker niet alleen de geanimeerde ads weigeren en stilstaande grafische wel toestaan?


Dingen links erbij plakken komt denk ik storender over omdat dat zo "uit de layout breekt". Dan liever gewoon bovenaan en onderaan wat spul dat je weg kunt scrollen, zoals Jan al noemt.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Banners

Ik ben het eens met Jan en Rogier.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Banners

Ik blijf erbij dat de vraagstelling fout is. Wat vind je het minst storend: iedereen vind een grafische banner storender dan geen grafische banner. Echter velen willen het best accepteren om de site draaiende te houden; geen problemen ermee dus (optie 4).


Ik kies namelijk voor optie 4, maar heb 2 ingevuld omdat dat mijn antwoord is op de vraag.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 3.165

Re: Banners

Ik ben benieuwd naar jullie voorkeur!
Wanneer het allebei evenveel geld oplevert geef ik de voorkeur aan een extra banner links omdat mijn schermresolutie 1024*768 is.

Ik zie die extra banner links dan toch niet. :D

Zolang ik geen nieuwe computer koop, een digitaal tv-signaal ontvang welk een hogere resolutie heeft of een HD-DVD/Blueray op mijn computer heb aangesloten heeft een monitor met een hogere resolutie weinig zin.


Anderzijds stoor ik me toch niet zo aan de banners die er staan, ik negeer ze gewoon. Wel gebeurt het helaas soms dat ik er per ongeluk op klik doordat de pagina wat traag laadt.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Banners

Als ik het goed begrepen heb valt zoiets (die banner is al sinds gisteren dezelfde, ik hoop dus dat het nog steeds en voor iedereen een knipperende "congratulations"-banner is) mogelijks onder de geanimeerde banners? Ik ben zoiets hier nog niet tegen gekomen. Als het daarnaar zou evolueren verkies ik die banners links, als het blijft zoals nu, is het wat mij betreft aanvaardbaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Banners

Een mogelijkheid is het toevoegen van een extra banner, maar in ruil daarvoor zullen dus geen grafische / geanimeerde (Google)banners meer worden getoond
Mm, mijn ervaring met adsense is dat de precieze vorm van de reclame geen enkele invloed heeft op de opbrengst van de site (die voor deze site toch wel aanzienlijk moet zijn), en ook de hoeveelheid reclames niet. Wel van belang is de plaatsing en de relevantie (minder van belang voor adsense).


Misschien moet er dan niet echt voor hoeveelheid maar wel kwaliteit van de plaatsing van de advertenties gekeken worden?


Btw, voor mensen die geen google reclames willen zien: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865
???

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Banners

Mm, mijn ervaring met adsense is dat de precieze vorm van de reclame geen enkele invloed heeft op de opbrengst van de site (die voor deze site toch wel aanzienlijk moet zijn), en ook de hoeveelheid reclames niet. Wel van belang is de plaatsing en de relevantie (minder van belang voor adsense).


Wel dat dacht ik ook als ik zo naar mijn account kijk :D

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Banners

Ik hou niet zo van animaties, maar liever een geanimeerde op een plaats die verder toch al bezet was dan extra schermruimte verbruiken aan een andere (statische) banner. Optie 1 gekozen dus.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gesloten