Verbrandingsmotor met startmotor 110 volt ac ?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Verbrandingsmotor met startmotor 110 volt ac ?

Benzine of dieselmotors hebben een startmotor met 12 of 24V DC,er is 1 +pool aansluiting en de - is via motorblok/frame/batterij

Sommige antieke stationaire motoren hebben een startmotor 110V AC,ook hier is er slechts 1 aansluitpool.

Sowieso is er op deze manier kortsluiting,volgens mij.

Hoe kan dit dan???

Berichten: 388

Re: Verbrandingsmotor met startmotor 110 volt ac ?

Waarom zou er kortsluiting zijn?

In de monofase techniek heb je toch een nulgeleider en een fase. De nulgeleider zit waarschijnlijk aan je chasis terwijl de fase naar de inverter gaat.

Jij bent waarschijnlijk in de verwarring met het feit dat ze in de volksmond zeggen "de plus en min wisselt constant bij wisselspanning". Je fase wordt echter afwisselend positief en negatief (een sinus) waardoor het lijkt of de polariteit wisselt, maar in feite heb je gewoon een negatieve spanning tijdens de negatieve halve alternantie.

Indien dit niet is wat je bedoelt, kan je dan eens uitleggen waarom en waar er dan kortsluiting is/zou zijn.

Re: Verbrandingsmotor met startmotor 110 volt ac ?

Ik ben dus blijkbaar inderdaad een'volksjongen' = leek qua electriciteit.Ik was in 'heilige overtuiging' dat dit kortsluiting zou geven.Op zich natuurlijk goed dat leken deze overlevering hebben en niet met electriciteit(nulgeleider en fase) gaan spelen.

Ik ga het uitproberen.

Indien U hier niets meer van mij hoort,dan is het gelukt en mag dit topic afgesloten worden.

Met dank !

Reageer