Springen naar inhoud

Goocheltrucje

• Log in om te kunnen reageren

Cerium

Cerium

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 juni 2007 - 21:08

Hallo,

Ik herinner me vroeger toen ik in het basisonderwijs zat nog een goocheltrucje van een leerkracht waar ik tot op de dag van vandaag nog niet uit ben. Hij schreef iets op de achterkant van het bord en hij liet niet zien wat. Vervolgens vroeg hij aan één van de leerlingen om een stuk gereedschap te noemen. De leerling antwoorde "hamer". De leerkracht draaie het bord om en hij had blijkbaar effectief "hamer" op het bord geschreven.

Hier is waarschijnlijk een doodsimpele verklaring voor maar ik vind hem niet.

Kent iemand dit trucje?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ironeye

ironeye

• >100 berichten
  • 151 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 juni 2007 - 21:11

Kent iemand van de basisschool wel een ander gereedschap dan een hamer:P
Schaken is een sport om de hersens te kraken en de dag door te komen.
Soms echter kraken de hersens niet en kan de dag beter snel voorbij gaan.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 juni 2007 - 09:09

"Hamer" is gewoon het meest waarschijnlijke antwoord. Zeker van basisschoolkinderen.

Zo zijn er meer, probeer zelf eens te antwoorden op deze vragen: (liefst niet over nadenken maar direct antwoorden)

- Noem een kleur?
- Noem een bekend bouwwerk in Europa?
- Noem een dier in het oerwoud?

De meest waarschijnlijke antwoorden:
-Rood
-De Eiffeltoren
-Leeuw of Aap (frapant genoeg is Leeuw het meest voorkomende antwoord, terwijl een leeuw niet eens in de jungle leeft :-)

(selecteer met je muis om zichtbaar te maken)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Snuffy

Snuffy

• >25 berichten
  • 84 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2007 - 09:41

Hehe, drie keer een ander antwoord.

Ik denk dat als je op de een of andere manier naar een hamer verwijst, verbaal of fysiek, dat je dan eerder dit als antwoord zult krijgen. Misschien dat hij onopvallend iets heeft gezegd over timmeren of ergens op slaan oid. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde werkt als dat grapje van: Wat geeft een koe? Welke kleur heeft het? x10 en dan vragen welke kleur water heeft. Het zal niet zo opvallend hoeven maar ik denk wel dat het werkt.
Zou natuurlijk ook kunnen dat kinderen altijd hamer antwoorden. Welke klas was het eigenlijk? want dat zal ook nog wel schelen.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 juni 2007 - 10:59

"Hamer" is gewoon het meest waarschijnlijke antwoord. Zeker van basisschoolkinderen.

Zo zijn er meer, probeer zelf eens te antwoorden op deze vragen: (liefst niet over nadenken maar direct antwoorden)

- Noem een kleur?
- Noem een bekend bouwwerk in Europa?
- Noem een dier in het oerwoud?

De meest waarschijnlijke antwoorden:
-Rood
-De Eiffeltoren
-Leeuw of Aap (frapant genoeg is Leeuw het meest voorkomende antwoord, terwijl een leeuw niet eens in de jungle leeft :-)

(selecteer met je muis om zichtbaar te maken)

Waar baseer je op dat dit de meest waarschijnlijke antwoorden zijn? Ik 2 x hetzelfde antwoord pi.gif
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2007 - 11:39

noem een kleur: eerste wat bij me opkwam was rood, maar ik had al vantevoren met mijn zelf afgesproken mijn antwoord zo snel mogelijk hardop te zeggen. Ik zei geel.
noem een bekende bouwwerk in Europa: Ik dacht aan eiffeltoren, maar ik kwam even niet op de naam. ( ik zag in mijn hoofd al een plaatje van Parijs met lichtjes en al met de eiffeltoren in het midden) Maar ik zei toch de toren van Pisa.
laatste zei ik tijger.

note: ik ben alleen thuis, en de tijd waarin ik antwoord gaf was wel heel kort.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

• Gast

Geplaatst op 20 juni 2007 - 15:58

Denk eens na hoe deze leerkracht stond. Veel kans bestaat dat hij een van zijn armen verstopte achter het bord. Toen de leerling hamer zij leide hij die even af door te vragen of hij het zeker was en ondertussen schreef hij het woord op het bord.
het is allemaal veel gemakkelijker dan het lijkt

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 juni 2007 - 12:37

Dat is wel erg naïef, Tom. Denk je dat 30 (ofzo) kinderen dat niet door zouden hebben?
- Niels Bohr -

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44877 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 juni 2007 - 22:23

Waar baseer je op dat dit de meest waarschijnlijke antwoorden zijn? Ik 2 x hetzelfde antwoord :D

ik 3 x.... Mijn vrouw zegt dan ook dat ik een zeer voorspelbaar figuur ben. :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 juni 2007 - 23:27

De vraag is altijd of voorspelbaar gelijk is aan saai :D
- Niels Bohr -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures