Stikstof veroorzaakt brandwonden?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

Stikstof veroorzaakt brandwonden?

vloeibare stikstof kan brandwonden veroorzaken. hoe komt het dan dat je je hand niet verwond aan vloeibare stiksof?

komt dat doordat je huid een beetje vettig is? ik wil het graag weten maar heb geen idee, kan iemand me hiermee helpen?

groetjes Bonbon

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Stikstof veroorzaakt brandwonden?

Ik vind dat je best wel leuke vragen stelt, bonbon, maar zo kun je er nog wel duizend afvuren. Kun je ons eens uitleggen waarom je dit allemaal (en zo snel) wil weten?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.096

Re: Stikstof veroorzaakt brandwonden?

vloeibare stikstof kan brandwonden veroorzaken. hoe komt het dan dat je je hand niet verwond aan vloeibare stiksof?


Het lijkt me dat, wanneer je je hand een minuutje in de vloeibare stikstof dompelt, je behoorlijke cryogene brandwonden hebt. Hoewel ik dagelijks met stikstof werk, heb ik hier echter gelukkig geen ervaring mee. Het feit dat een kleine spray van stikstof nog niet gelijk tot verwondingen leidt, komt doordat de soortelijke warmte van stikstof vrij klein is en dus weinig warmte uit jouw hand onttrekt.

Reageer