Springen naar inhoud

Enkele vragen...

• Log in om te kunnen reageren

Xirtrips

Xirtrips

• >25 berichten
  • 60 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2007 - 07:21

Ik las iets in het topic beelddenken over iemand die niet praatte voor zijn 6de jaar. Wat me leidt tot volgende vragen.
Kunnen mensen banden leggen zonder te praten ? Kunnen mensen elkaar leren kennen zonder praten ?

Wat is er van belang dat niet kan gedaan worden/gebeuren zonder taal ?

Is er iets essentieels aan verbale communicatie?

Ik probeer taal weg te denken uit de wereld, uit mijn leven, uit mijn hoofd, uit mijn ik, uit mij zijn en het enige dat ik kan bedenken zijn voordelen.

Hoe denken jullie daarover ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Xirtrips

Xirtrips

• >25 berichten
  • 60 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2007 - 08:33

ehm dat van die voordelen was iets te snel geplaatst. Ik zou er eerder willen van maken wat de voordelen/nadelen zouden zijn.

• Gast

Geplaatst op 16 juni 2007 - 08:56

Ik las iets in het topic beelddenken over iemand die niet praatte voor zijn 6de jaar. Wat me leidt tot volgende vragen.
Kunnen mensen banden leggen zonder te praten ? Kunnen mensen elkaar leren kennen zonder praten ?

Wat is er van belang dat niet kan gedaan worden/gebeuren zonder taal ?

Is er iets essentieels aan verbale communicatie?

Ik probeer taal weg te denken uit de wereld, uit mijn leven, uit mijn hoofd, uit mijn ik, uit mij zijn en het enige dat ik kan bedenken zijn voordelen.

Hoe denken jullie daarover ?

Wel taal zorgt er voor dat je deze vraag kan stellen...informatieoverdracht dus

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2501 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2007 - 15:03

Volgens mij leggen mensen banden door gevoelens. Praten is maar ťťn manier om gevoelens op te wekken. Verwar niet met intieme gevoelens, dat kan voorkomen maar hoeft helemaal niet

"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures