Springen naar inhoud

Gezond aankomen

• Log in om te kunnen reageren

son

son

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2007 - 14:10

Zijn er manieren om gezond aan te komen. Het liefst gericht op sportprestaties.

Eiwitrijk voedsel zorgt ervoor dat je snel en lang vol zit.

Koolhydraatrijk voedsel wordt niet zo lang opgeslagen.

Vet voedsel is eigenlijk voor niemand goed.

Belangrijk is dat er genoeg energie opgebouwd wordt voor een duurprestatie van 7 dagen (waarin alleen 's nachts rust plaats vind).

Heeft iemand hier enig idee van?

Groeten Sonja

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Snuffy

Snuffy

• >25 berichten
  • 84 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2007 - 15:31

Ik weet niet zeker of het me duidelijk is wat je vraagt.

Je gaat 7 dagen lang aan duurprestatie doen waarbij je veel meer zult verbranden dan je binnenkrijgt en je zou dit verschil graag van tevoren op willen nemen.

Ten eerste denk ik dat het niet een heel groot probleem zal zijn om 7 dagen lang aan duursport te doen zonder extra veel te eten van tevoren. Normaalgesproken heeft je lichaam wel genoeg vetreserve voor zoiets.

Als je toch per se aan wil komen dan zal het wel vet moeten zijn gezien aminozuren niet opgeslagen worden en je glycogeen voorraad maar zeer beperkt is.
Om op een gezonde manier wat aan te komen is vrij simpel, kijk maar eens naar sumo-worstelaars, veel gezonde dingen eten. Ik zou een paar kilo notenmix kopen en die eten bij wat je normaal eet. Er zitten veel vetten, eiwitten en koolhydraten in met als voordeel dat er amper verzadigde vetten inzitten.

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 juni 2007 - 20:34

Sonja, welkom op het forum.
Wil je de volgende keer alsjeblieft niet na elke regel een witregel plaatsen?

Jouw vraag is nu nog wat vaag. Aan welke duurprestatie van 7 dagen ga jij meedoen?

Wanneer je meedoet aan een duurwedstrijd op een langere afstand dan moet je voor een maximale voorraad glycogeen zorgen vůůr en tijdens die 7 dagen. Deels is dit een trainingseffect, deels is dit afhankelijk van jouw voeding (koolhydraten).

Vet voedsel is eigenlijk voor niemand goed.

Te veel vet voedsel is niet goed. Een beetje vet in het dieet is essentieel voor de gezondheid (cholesterol, tal van hormonen...). Hierbij is het ook nog belangrijk dat je het juiste type vetten eet; beter vis en plantaardig dan vlees en dierlijk.

Het belangrijkste wanneer je een duurinspanning wil gaan leveren is natuurlijk dat je gewoon aan het uithoudingsvermogen werkt; hardlopen, fietsen, zwemmen, roeien, skaten.
Dit zorgt er tevens voor dat jouw lichaam meer glycogeen opslaat (hierdoor komen sommigen aan terwijl ze vet verliezen, zorgt ook voor vochtschommelingen).
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Zeb

Zeb

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 juli 2007 - 23:30

Aankomen om aan duursport te doen???

Lijkt me eerder dat je dan moet afvallen om zo weinig mogelijk last mee te dragen...je moet een zo laag mogelijk bf combineren met een gezond spierenstelsel...

Een paar weken voor een lange inspanning een vit. B kuur doen in combinatie met ijzer(zeker als vrouw) doet wonderen...evenals je magnesium en zinklevels opbouwen.

De B-vit. doe je best wekelijks per injectie en minstens 3 weken voor de inspanning.

• Gast

Geplaatst op 05 september 2007 - 19:50

Gezond aankomen kan niet enkel door eten, omdat je dan gewoon simpelweg vet aanmaakt, zou je alleen eiwitten eten kom je niks aan, omdat eitwit niet in vet wordt omgezet mits je hier geen overdosis van eet. Gezond aankomen doe je dus door training (spiermassa opbouwen) duurtraining botst met hypertrofie, dus zou je hypertrofie training moeten gaan doen, duurtrainingen val je alleen van af.

groetjes, willem

Jona444

Jona444

• >1k berichten
  • 1409 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 september 2007 - 18:27

Dit ruikt naar mijn weten naar persoonlijk medisch advies

Bezoek een dietist.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 september 2007 - 17:28

Dit ruikt naar mijn weten naar persoonlijk medisch advies

Persoonlijk advies? Ja.
Persoonlijk medisch advies? Nog niet naar mijn mening maar het is een twijfelgeval. In zijn openingpost spreekt hij niet over een medisch probleem.

Wanneer iemand er niet in slaagt om een gezond gewicht te bereiken dan raad ik aan om in eerste instantie naar de huisarts te gaan. Hij kan je vervolgens altijd nog doorsturen naar een diŽtist wanneer dat nodig zou zijn.
De huisarts kan beoordelen ofdat het wel echt nodig is dat er een diŽtist tussenkomt en hij weet of zou moeten weten welke diŽtisten een betere en mindere reputatie hebben.
Daarnaast staat een ongezond gewicht niet op zichzelf. Een ongezond vetpercentage kan medische klachten veroorzaken maar kan daarnaast ook wijzen op andere, evt. grotere, problemen.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures