Springen naar inhoud

'glaasje meer mag best'

• Log in om te kunnen reageren

Wien Ee

Wien Ee

• >1k berichten
  • 3133 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 juni 2007 - 08:29

Drie glazen alcohol per dag voor mannen en twee voor vrouwen. Dat is de aanbeveling die onderzoekers doen.
Daarmee stellen de TNO-medewerkers dat ze de richtlijn van de Gezondheidsraad aan de lage kant vinden. Die adviseert zowel mannen als vrouwen een glaasje minder.

Lees meer ... Nu
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 juni 2007 - 11:11

Dagelijks drie glazen alcohol voor mannen en twee voor vrouwen is de aanbeveling die onderzoekers doen in het zaterdag verschenen juninummer van Voeding Nu.

Lees meer... Elsevier
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

KriKKe

KriKKe

• >25 berichten
  • 60 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2007 - 13:03

Drie glazen van wat dan? Ik denk toch niet dat de percentagemarge verwaarloosbaar is :D.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 juni 2007 - 13:15

Ik vermoed alles onder de 9%, want onder normale omstandigheden kan een alcoholische drank geen hoger alcohol percentage krijgen (tenzij je gaat destilleren enzo, maar dan heb je niet meer echt wijn, bier, ... maar eerder een drankje waar men gewoon alcohol in pompt).

eendavid

eendavid

• >1k berichten
  • 3751 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 juni 2007 - 13:31

Ik vermoed alles onder de 9%, want onder normale omstandigheden kan een alcoholische drank geen hoger alcohol percentage krijgen (tenzij je gaat destilleren enzo, maar dan heb je niet meer echt wijn, bier, ... maar eerder een drankje waar men gewoon alcohol in pompt).

Ik weet hier niets van, maar wijn onder 9% is hoe alleszins eerder zelfdzaam...

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 juni 2007 - 13:44

De grens tussen zwak en sterk alcolhoudende dranken is 15% alcohol:
URL
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 juni 2007 - 17:56

Ik weet hier niets van, maar wijn onder 9% is hoe alleszins eerder zelfdzaam...

Ok ik heb het nog ff opgezocht, het gaat over 12%.
12% is ongeveer het maximum aan alcohol dat je in wijn/bier kan verkrijgen dmv enzymen.

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2383 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2007 - 19:59

Drie glazen van wat dan? Ik denk toch niet dat de percentagemarge verwaarloosbaar is :D.

In principe doet dat er niet toe, want als het goed is zit er in ieder glas drank evenveel alcohol onafhankelijk van de soort drank. Bedenk wel dat bijv. een bierglas veel groter is dan een jeneverglas. Hierdoor bevatten ze evenveel alcohol.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures