verrekijker

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer

verrekijker

een verrekijker van een 10x tot 30x zoom is deze een goede om sterren,en planeten te zien ( te onderscheiden van elkaar )



van aldi:vergroting van 10 tot 30 x, met optisch verbeterde lenzen en prisma's, in handige draagtas, incl. aluminium statief (verstelbaar tot 1,80 m hoogte)

vanaf 16 februari 2005

voor 35 € is dit een goede koop?

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: verrekijker

Ik denk t wel, maar niet voor mij, is mij te klein, ik ben 2 meter en 5 centimeter lang. Dus met de 1.80, komt hij er niet.
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: verrekijker

Een statief? Dan bedoel je een telescoop en geen verrekijker neem ik aan. Ik heb nog niet zo vaak een verrekijker op statief gezien.

35 euro is veel te goedkoop voor een telescoop om fatsoenlijk mee naar de sterren en planeten te kijken. Wat is de diameter?
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: verrekijker

neeneen

't is echt wel een verrekijker hoor :shock:

kijk hier maar eens

http://www.versteven.be/aldi/folders/index...jpg&startFrom=1

maar of deze geschikt is weet ik niet

zoomverrekijkers hebben een klein beeldveld op hun laagste vergroting

ik heb zo'n 2 jaar geleden een kleinere versie van de aldi verrekijker gekocht en heb deze mischien maar 2keer gebruikt

wat mij betreft ben je beter af als je je geld zou sparen voor iets beter

Re: verrekijker

idd dan kan ik beterdirect iet fatsoenlijk kopen.Morgen ga ik ee Tal-120 kopen. tot mercie e :shock: ( heeft er iemand fotos die hij met zijn Tal-1 of Tal-120 getrokken?)

mvg,

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: verrekijker

Ik zou het misschien voor het statief en de tas doen, maar de verrekijker... Wat je ermee kan is meer sterren zien, dat doe ik ook met de zoeker van mijn telescoop, even eraf halen een daarmee de hemel bekijken, dan zie je veel meer sterren. En je ziet de maan wat groter, maar voor de rest heb je er niet zo veel aan. Je kan niet de ringen van Saturnus of de manen van Jupiter zien bv.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: verrekijker

hm voor het statief zou ik het toch ook niet zozeer doen lijkt me de moeite niet

ter vergelijking het statiefje dat bij de etx-70at heb ik ook gelijk gedumpt

het enige wat ik er bruikbaar aan vond is de bevestigings plaat en die parapluverbinding daar kun je nog oculaireshouders van maken

nu gevruik ik een manfrottostatief hiervoor

Afbeelding

Reageer