Pluto niet eens meer de grootste dwergplaneet

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Pluto niet eens meer de grootste dwergplaneet

Vorig jaar verloor Pluto al de status van planeet. De astronomen die daartoe besloten gaven Pluto wel de titel van grootste dwergplaneet van ons zonnestelsel. Nu hebben Amerikaanse astronomen een dwergplaneet ontdekt die groter is dan Pluto.

Lees meer... Elsevier
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Pluto niet eens meer de grootste dwergplaneet

Leren ze op journalistieke opleidingen niet meer zorgvuldig formuleren?

Vorig jaar verloor Pluto al de status van planeet. De astronomen die daartoe besloten gaven Pluto wel de titel van grootste dwergplaneet van ons zonnestelsel. Nu hebben Amerikaanse astronomen een dwergplaneet ontdekt die groter is dan Pluto. ontdekt dat een andere dwerplaneet groter is dan Pluto.

Lees meer... Elsevier
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 130

Re: Pluto niet eens meer de grootste dwergplaneet

Ik vind het maar zielig voor Pluto :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Pluto niet eens meer de grootste dwergplaneet

Jan van de Velde schreef:Leren ze op journalistieke opleidingen niet meer zorgvuldig formuleren?

Vorig jaar verloor Pluto al de status van planeet. De astronomen die daartoe besloten gaven Pluto wel de titel van grootste dwergplaneet van ons zonnestelsel. Nu hebben Amerikaanse astronomen een dwergplaneet ontdekt die groter is dan Pluto. ontdekt dat een andere dwerplaneet groter is dan Pluto.

Lees meer... Elsevier
Sorry, het zal wel aan mij liggen, maar wat is het verschil?? :D
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Pluto niet eens meer de grootste dwergplaneet

Sorry, het zal wel aan mij liggen, maar wat is het verschil?? :D
Er is een klein nuanceverschil: in de doorgestreepte tekst is de dwergplaneet net ontdekt, en men ontdekte daarbij dat die nieuwe dwergplaneet groter is dan Pluto. In de niet-doorgestreepte tekst kan het best zo zijn dat die dwergplaneet al veel langer bekend is, alleen is men er nu pas achter gekomen dat die dwergplaneet groter is dan Pluto.

P.S. Jan, volgens mij moet jij beter lezen, want de tekst die jij door hebt gestreept, is toevallig wel de tekst zoals die op de website van Elsevier staat.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Pluto niet eens meer de grootste dwergplaneet

P.S. Jan, volgens mij moet jij beter lezen, want de tekst die jij door hebt gestreept, is toevallig wel de tekst zoals die op de website van Elsevier staat.
En dat is ook precies de tekst die niet klopt. Er is nog niks mis met mijn leesbril :D En ik vind het nog steeds heel slordig.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Pluto niet eens meer de grootste dwergplaneet

P.S. Jan, volgens mij moet jij beter lezen, want de tekst die jij door hebt gestreept, is toevallig wel de tekst zoals die op de website van Elsevier staat.
PdeJongh volgt geen journalistieke opleiding.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Pluto niet eens meer de grootste dwergplaneet

En dat is ook precies de tekst die niet klopt. Er is nog niks mis met mijn leesbril :D En ik vind het nog steeds heel slordig.
Je hebt gelijk. Ik had alleen de inleiding gelezen en niet de rest van het artikel. In het artikel staat dat die dwergplaneet 4 jaar geleden al ontdekt is, dus dan klopt die inleiding inderdaad niet. Slordig, heeeel slordig.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Reageer