Deling door een priemgetal

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Deling door een priemgetal

Ik ben bezig met cryptologie, ik heb een deling 7331876422/97 waarbij de rest 84 is. Nu zoek ik een getal met dezelfde cijfers (dus ook 7331876422) in een andere volgorde waarbij de deling door 97 nog steeds 84 (of eventueel 48) geeft. Is er iemand die mij kan helpen? Ik heb al geprobeerd willekeurig getalletjes te veranderen maar als je ziet hoeveel mogelijkheden je hebt is het iets teveel werk :s.

Bedankt!!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Deling door een priemgetal

er zijn er wel wat

vb: 8731764223

ik kan je er meer leveren als het moet hoor
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 7.068

Re: Deling door een priemgetal

Ik ben bezig met cryptologie, ik heb een deling 7331876422/97 waarbij de rest 84 is. Nu zoek ik een getal met dezelfde cijfers (dus ook 7331876422) in een andere volgorde waarbij de deling door 97 nog steeds 84 (of eventueel 48) geeft.
Daar zijn er zo'n 4670 van. Heb je al een programma geschreven dat de mogelijkheden probeert?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Deling door een priemgetal

als het tegen mij is? ja dus :D

dan kaats ik de bal terug: hoe weet je dat het er 4670 zijn?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Deling door een priemgetal

Verplaatst naar wiskunde algemeen, dit is geen analyse/calculus.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4

Re: Deling door een priemgetal

jhnbk schreef:er zijn er wel wat

vb: 8731764223

ik kan je er meer leveren als het moet hoor
Heel hartelijk dank!! Eentje volstaat, het is als voorbeeld van een bankkaart in een eindwerk van cryptologie :D

Kan je het programma ergens downloade ook???

Nogmaals bedankt!!

Reageer