Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

Och, Made in Flanders zal me eerst voorbij gaan. Daarmee heb ik al eens een haasje-over"gevecht" gevoerd, de laatste maanden dan continu beetje bij beetje op hem uitgelopen, en nu de laatste twee weken is die met een adembenemende inhaalslag bezig. Het moment dat ik mijn 9e plaats kwijtraak is écht zeer nabij. :D
Het zal weer onaarden in een haasje-over "gevecht" hoor Jan. Je hebt zwaar kunnen uitlopen omdat mijn beste vouwer (mijn laptop) zware problemen had met zijn ventilator en veel te warm werd. Ik heb een paar weken geleden zijn ventilator eens mooi uitgekuist, en sindsdien veel minder problemen. Hoewel, nu het weer warmer word er soms toch weer problemen opduiken. zeker als f@h aanstaat. Daarbij kan ik ook rekeken op de pc van mijn vriendin die ook mooi wat WU's aflevert. Maar het zijn nu examens, en dan staat mijn laptop zowiezo veel aan, omdat we veel moeten werken op de site van de unief. Maar in de vakantie zal die laptop veel minder aanstaan, deels door de warmte, en deels door dat ik ook op reis ga zonder laptop, dus dan zullen we waarschijnlijk weer haasje over doen.

Maar ik heb een vraag. Mijn kleine broer heeft hem een nieuwe computer aangeschaft, ook met duo core. Hij is veel sterker dan mijn laptop, maar het probleem is dat hij toch dubbel zo traag vouwt omdat als gij niet gebruikt word dat hij zichzelf terug klokt. Is er iets dat ik daar tegen kan doen?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

Maar ik heb een vraag. Mijn kleine broer heeft hem een nieuwe computer aangeschaft, ook met duo core. Hij is veel sterker dan mijn laptop, maar het probleem is dat hij toch dubbel zo traag vouwt omdat als gij niet gebruikt word dat hij zichzelf terug klokt. Is er iets dat ik daar tegen kan doen?


Is F@H correct ingesteld ?

Misschien moet je eens kijken bij Configure .. en dan het tabblad Advanced, daar kan je kiezen de balk op 100% zetten. Wanneer je rekenkracht nodig hebt voor een andere toepassing gaat hij dan ietsje trager vouwen maar als hij niks aan het doen is dan vouwt hij lekker door.

Als je werkt met een dual core kan je beide cores benutten indien je dit wil doen. Daarvoor kan je best eens een kijkje nemen in de FAQ, ze hebben mooi uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

Mijn kleine broer is niet zo voor f@h, dus het heeft me al veel moeite gekost om het op 1 core te kunnen plaatsen. Maar wat je zegt over configure, daar had ik helemaal in het begin ook aan zitten denken, maar het staat al lang op maximum. Op de een of andere reden vouwt fodling@home op die computer zeer traag.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

Mijn kleine broer is niet zo voor f@h, dus het heeft me al veel moeite gekost om het op 1 core te kunnen plaatsen. Maar wat je zegt over configure, daar had ik helemaal in het begin ook aan zitten denken, maar het staat al lang op maximum. Op de een of andere reden vouwt fodling@home op die computer zeer traag.


Sorry maar dan kan ik je niet verder helpen, mss weet Jan hier wel een oplossing voor.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

Waarschijnlijk zit hem dat in de advanced power management van zijn computer. Ga naar je configuratiescherm, open energiebeheer. Daar staat waarschijnlijk ergens een optie om de processor minder hard te laten werken dan normaal. Hoe dit heet weet ik niet, ik heb zelf die optie niet. Maar met opties is het heel vaak zo dat je ze kan aanpassen of uitzetten. :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

Ik heb geprobeerd hem nu op hogere prestaties te zetten, maar ja, ik zal pas over een half uur kunnen zeggen of het inderdaad effect heeft of niet. Ik zal zeker iets laten weten, en hopen dat het lukt.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

De aanpassingen hebben niet geholpen. Ik had hem op een minder spaarzame stand gezet. Maar de enige gevolgen dat dit had was het scherm eerder werd uitgeschakeld en dat de pc later in slaapstand werd gezet.

Dus als iemand nog iedeen weet om mijn pc sneller te laten vouwen, zou ik ze graag horen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

Het zal weer ontaarden in een haasje-over "gevecht" hoor Jan.
INderdaad, ik sta momenteel weer terug op de 9e plek. Met maar lieftst 14 punten voorsprong op je.... :D ..
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

9 made_in_flanders 28580 140

10 Jan_van_de_Velde 28408 142
Het is weer jouw beurt Jan...

Maar zoals eerder gezegd zal ik over twee weken weer minder vouwen, dus dan heb je weer enkele weken tijd om mij in te halen.

Maar intussen vouwt die computer van mijn kleine broer nog altijd traag, dus als iemand zou weten hoe hem sneller te laten vouwen, ik wil het nog altijd graag horen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

Tsja, ik verwacht dat terugklokken vooral bij de energiebesparingopties. En anders in het BIOS, maar daar kan ik niets over zeggen vanaf hier.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

En wat precies is BIOS? Misschien kan ik er zelf even naar kijken, hoewel ik het zwaar betwijfel.

En ik heb nog een vraagje, door omstandigheden start folding@home op 1 pc niet meer op als ik de pc opstart, ik moet het constant handmatig aanzetten, hoe kan ik dit weer veranderen zodat het weer automatisch aanspringt?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

En wat precies is BIOS? Misschien kan ik er zelf even naar kijken, hoewel ik het zwaar betwijfel.
Als je niet weet wat dat is dan raad ik je heel erg af om daar zelf naar te kijken. Het is zeg maar de basis van je computer die zorgt dat de hardware doet wat door de software wordt opgedragen.

Je kan er komen door als je de computer opstart op F2, F10 of DEL te drukken. Dit is afhankelijk van je computer, het wordt direct na het aanzetten van je computer getoont als

Code: Selecteer alles

Hit DEL to enter setup
Dan kom je in het BIOS. Als je hier echter niets van begrijpt, blijf er dan alsjeblieft van af. Maak een vitale fout en je computer doet zo goed als niets meer.
En ik heb nog een vraagje, door omstandigheden start folding@home op 1 pc niet meer op als ik de pc opstart, ik moet het constant handmatig aanzetten, hoe kan ik dit weer veranderen zodat het weer automatisch aanspringt?
In F@H zelf kan dit bij mijn weten niet, maar je kan Windows wel die instructie geven:
  1. Open Verkenner
  2. Ga naar C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Opstarten *
  3. Klik in het rechterdeel van het schrm met de rechter muisknop en kies Nieuw-->Snelkoppeling
  4. Kies in het scherm dat je krijgt voor bladeren en blader zo naar Folding@Home. Waarschijnlijk is dat C:\Program Files\Folding@Home\winFAH.exe
  5. Kies OK
  6. Kies Volgende
  7. Geef het eventueel nog een leuke naam
  8. Kies Voltooien
*)Als je de map All Users kiest wordt het altijd opgestart ongeacht welke gebruiker. Als je dat niet wil kun je ook kiezen voor jouw gebruikersnaam, de default user, etc. Verder alles hetzelfde.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

Dan kom je in het BIOS. Als je hier echter niets van begrijpt, blijf er dan alsjeblieft van af. Maak een vitale fout en je computer doet zo goed als niets meer.
dat heet daarom volgens mij ook een "fatale" fout ofwel "fatal error". Da's een fout in een vitaal onderdeel.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

Daarom ga ik ook van dat BOIC afblijven, ik heb veel over voor F@h, maar een nieuwe computer daarvoor molesteren, dat ga ik nu niet doen. Maar, niet getreurd, er is een kans dat ik binnenkort een PS3 kan laten meevouwen, en naar het schijnt kan dat wel heel wat sneller vouwen dan een gewone PC.

Heel erg bedankt Ger, nu start F@h weer automatisch op.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Energiebesparing computer vertraagt het vouwen

Daarom ga ik ook van dat BOIC afblijven
Het is BIOS ipv BOIC :D
Maar, niet getreurd, er is een kans dat ik binnenkort een PS3 kan laten meevouwen, en naar het schijnt kan dat wel heel wat sneller vouwen dan een gewone PC.
Die vouwt inderdaad een pak sneller dan een CPU, als je er optijd bij bent kan je concureren met gmK zijn ATI grafische kaart.

Reageer