Springen naar inhoud

Isa en mohammed

• Log in om te kunnen reageren

fender

fender

• >25 berichten
  • 67 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 juni 2007 - 21:01

Isa(Jezus) is een profeet bij de moslims net als Mohammed natuurlijk. Maar wat is het verschil, vanuit islamitisch standpunt, tussen deze 2. Waarom en waarin is Mohammed beter dan Isa, staat hij hoger, is Mohammed deels god en Jezus niet? Ik weet dat Jezus ook als de messias wordt gezien bij de moslims, maar waarom is mohammed dan de y-profeet, de zegel der profeten? Maw wat is de islamitische visie zowel op jezus als op mohammed.

gr
fender

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 juni 2007 - 20:50

Volgens mij klopt dit niet, Mohammed werd nooit gezien als zoon van God maar gewoon een mens.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Keihan

Keihan

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 juli 2007 - 21:32

Isa(Jezus) is een profeet bij de moslims net als Mohammed natuurlijk. Maar wat is het verschil, vanuit islamitisch standpunt, tussen deze 2. Waarom en waarin is Mohammed beter dan Isa, staat hij hoger, is Mohammed deels god en Jezus niet? Ik weet dat Jezus ook als de messias wordt gezien bij de moslims, maar waarom is mohammed dan de y-profeet, de zegel der profeten? Maw wat is de islamitische visie zowel op jezus als op mohammed.

gr
fender

Geachte ,
ten eerste wil ik u bedanken dat u een vraag stelt met betrekking tot mijn geloof(Islam).
Ten tweede vind ik het een hele goede vraag van u zodat iedereen hier te weten moet komen dat Mohammed vzmh
NOOIT zichzelf als iets boven het menselijke wezen heeft vernoemd!Ik bedoel bijvoorbeeld: zoon van God(of Allah in islamitische begrippen). Want dat heeft Jezus vzmh. ook niet gedaan maar omdat hij over bepaalde gaven bezat waarmee hij zijn volgelingen wilde bewijzen dat hij door God(Allah) is gestuurd en zijn moeder Maria vzmh. zonder enige echtgenoot en mysterieus zwanger was geraakt , geloofden mensen dat hij de ZOON van God(Allah) moet zijn geweest!
In ons geloof geloven we net als de Joden , Christenen dat er een messiah komt! De joden erkennen niet dat het Jezus zal zijn maar wij wel.
Mohammed vzmh. is niet de zegel van alle profeten, want alle profeten zijn van God(Allah) dus ook allemaal hetzelfde! Met het zelfde DOEL , zelfde BOODSCHAP zijn zij naar ons gestuurd om ons het rechte pad te laten zien!
Zo geloven wij in ons profeten, dat elke profeet van God(Allah) is gestuurd en wij die moeten volgen om zo het rechte pad te vinden. Maar omdat Mohammed vzmh. met de laatste religie en met de laatste BOODSCHAP is gestuurd , (de boodschap die alle profeten hadden) kunnen we hem ook wel als de SAMENVATTER van alle geloven noemen! En daarom VINDEN wij Mohammed vzmh. mischien beter , maar hij is net zo belangrijk als alle andere profeten waaronder Isa vzmh.
(Als alle gelovigen : Joden , Christenen en vooral wij de Moslims ons aan ons rechte pad houden dan zou er nooit zulke dingen die nu bestaan onstaan zijn)
Do you believe that I am God?NO
But why believes some people that there ISN'T any God.

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 juli 2007 - 18:12

Off-topic berichten verwijderd.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 25 augustus 2007 - 16:36

Als alle gelovigen : Joden , Christenen en vooral wij de Moslims ons aan ons rechte pad houden dan zou er nooit zulke dingen die nu bestaan ontstaan zijn.

Jammer dat de laatste regel tussen haakjes stond. U raakt een belangrijke kern en in zou er "amen" onder willen zetten. Hoe klinkt dat in het Arabisch?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures