Sarkozy dronken op g8

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Sarkozy dronken op g8

Zojuist viel m'n oog op een opname van Sarkozy tijdens de G8 top, enkele dagen geleden. Hierop krijg je toch echt de indruk dat hij wat diep in een glaasje heeft gekeken. Op youtube zijn er nog flink wat versies te vinden; in sommige daarvan wordt ook gezegd dat Franse media er niet over mogen berichten.

De video (franstalig, maar engels ondertiteld): http://subtitle.in/w/1uxb0JHqzlA/RIciz1T_F__

Dit leek me niet serieus genoeg om in een ander forum te plaatsen, dus dan maar hier...

Natuurlijk is het niet zo handig van hem, maar wat ik nog schokkender vond was dat media er over zwijgen (al hoeft het ook niet opgeblazen te worden). Hoe is de cultuur hieromtrend in Frankrijk?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 314

Re: Sarkozy dronken op g8

Ik dacht dat de journalist die dit gesuggereerd heeft, ondertussen al zijn excuses heeft aangeboden (link). Sarkozy zou buiten adem geweest zijn (klik).

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Sarkozy dronken op g8

Ik dacht dat de journalist die dit gesuggereerd heeft, ondertussen al zijn excuses heeft aangeboden (link). Sarkozy zou buiten adem geweest zijn (klik).
Tsja, ik weet het niet. Met wat politieke druk kan je iemand snel excuses laten maken. Helemaal omdat men het achteraf niet meer hard kan maken. Toen ik nog wat doorzocht vond ik ook een langere variant. Een tamelijk irritante voice-over, maar goed. Ik kan niet zeggen dat hij daar soepel uit z'n woorden komt. http://www.youtube.com/watch?v=XWHwNzk7OfA
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Sarkozy dronken op g8

Als ik het filmpje van Miels opnieuw bekijk na Evitje's post, dan lijkt buiten adem zijn mij meer het geval.

edit: Ik weet het niet meer.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 954

Re: Sarkozy dronken op g8

Als hij geen alcohol lust (en waarom zou hij daarover liegen?) ben ik wel benieuwd hoe hij dronken geworden zou zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Sarkozy dronken op g8

Natuurlijk is het niet zo handig van hem, maar wat ik nog schokkender vond was dat media er over zwijgen...
Nee hoor, ik heb dit filmpje gewoon op het nos-journaal gezien!

Maar het is natuurlijk niet schokkend genoeg voor de media om er uitgebreid over te berichten. Kan dus makkelijk zijn dat je het gewoon gemist hebt.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Berichten: 3.165

Re: Sarkozy dronken op g8

Nee hoor, ik heb dit filmpje gewoon op het nos-journaal gezien!
Ik heb het ook op de publieke omroep gezien, nu weet ik niet ofdat het het journaal was of een actualiteitenprogramma. Ze vertelden er zelfs bij dat hij al een wat bedenkelijke reputatie had.

Ik heb de publieke omroep er nog nooit op betrapt dat ze iest doodzwijgen, ze zijn de gezonde luis in de pels van de machtshebbers.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Sarkozy dronken op g8

Nee hoor, ik heb dit filmpje gewoon op het nos-journaal gezien!
Het ging mij meer om de media in Frankrijk (waar ik een paar zinnen eerder aan refereerde). Niet dat ik het Franse nieuws bijhoudt, maar toen ik wat ging rondsurfen over het onderwerp las ik hier en daar een opmerking over dat het daar niet door media op werd gepikt.

Daar komt bij dat ik de Franse overheid soms aparte trekjes vind hebben, bijvoorbeeld wat betreft hun beleid over programmering van radiozenders, waarbij minimaal x% Franstalig (of van Franse oorsprong of zo) moet zijn. Behoorlijk chauvinistisch dus. Ik kan me dan niet aan het idee onttrekken dat de Franse media zelf zich bewust onthoudt van publiciteit die Frankrijk in een kwaad daglicht kan stellen, of dat er invloeden uitgaan van de Franse overheid om daarvoor te zorgen. Allebei zou het in ieder geval zorgwekkend zijn.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer