Pulsen van een pc voeding

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Pulsen van een pc voeding

Hoeveel digitale puls signalen heeft een voeding van een PC van 300 watt. Dit staat buiten de processor of bussnelheid. Ik dacht zelf 1,8 MHZ. Het antwoord op deze vraag laat ik over aan een techneut. Want heel velen weten het niet. 1,8 MHZ lijkt mij zelfs hoog.

:D

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Pulsen van een pc voeding

Een voeding?

1, als je hem aan zet. het levert gewoon een constante voltage (12 Volt meen ik) en niks anders.

Berichten: 388

Re: Pulsen van een pc voeding

DePurpereWolf schreef:Een voeding?

1, als je hem aan zet. het levert gewoon een constante voltage (12 Volt meen ik) en niks anders.
Jikes!

Doe daar toch maar +5V, +3.3V, -5V, -12V en +5VSB bij :D

Maar daarbuiten begrijp ik de vraag van de TS ook niet echt.

Misschien dat hij hem eens kan verduidelijken, misschien dat hij iets bedoelt met de interne oscillator.

Gebruikersavatar
Berichten: 337

Re: Pulsen van een pc voeding

Alles over ATX voedingen, maar ik zie niks over digitale pulsen, die door een dergelijke voeding worden afgegeven:

http://www.playtool.com/pages/psucompat/compat.html

Lees ook eens:

http://www.pavouk.org/hw/en_atxps.html

De maximale frequentie waarop de bovenstaande ATX voeding draait is 300kHz!
"I can't stand burnt toast. I loathe bus terminals. Full of lost luggage and lost souls. Then there's unrequited love, and tyranny, and cruelty." (the 7th Doctor)

Berichten: 255

Re: Pulsen van een pc voeding

De vraag is mij ook niet echt duidelijk. Gaat je vraag over een schakelende voeding? (moest je deze term niet kennen zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Voeding_(elektronica) bij schakelende voeding)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Pulsen van een pc voeding

@HV, ik wist dat er nog wat meer bij moest.

@ Franske, ik zie in je laatste link niks over 300kHz, ik vraag me af of de TS het wil hebben over de kloksnelheid van een moederbord, dat meestal een vierde is of een derde ofzo van de front-side bus. Hoor mij nou, net doen of ik ook maar iets af weet van pc hardware, hah.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Pulsen van een pc voeding

De vraag is mij ook niet echt duidelijk. Gaat je vraag over een schakelende voeding? (moest je deze term niet kennen zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Voeding_(elektronica) bij schakelende voeding)
Ik denk dat vercentoriz iets vernomen heeft over een schakelende voeding in een computer en dat hij daarom denk dat deze gaat schakelen aan de kloksnelheid van je procerssor.

Dit gebeurt dus niet !!

Wat er wel gebeurt bij een schakelende voeding is duidelijk uitgelegd op wikipedia (link van bram2)

Gebruikersavatar
Berichten: 337

Re: Pulsen van een pc voeding

@ Franske, ik zie in je laatste link niks over 300kHz, ik vraag me af of de TS het wil hebben over de kloksnelheid van een moederbord, dat meestal een vierde is of een derde ofzo van de front-side bus. Hoor mij nou, net doen of ik ook maar iets af weet van pc hardware, hah.
In het schema wordt een IC gebruikt om die schakelende voeding te regelen. Als je de specificaties leest, dan zie je dat het IC maximaal 300kHz kan 'leveren'.

Ik denk ook dat de vraag over de kloksnelheid op het moederbord gaat! Deze is inderdaad meestal lager dan de klok van de microprocessor! Probleem zit vaak in het design van de print. In termen van spoorbreedtes en lengtes, L'en en C'tjes, want al die lijntjes hebben een bepaalde inductie en capaciteit. Daarbij is door de kloksnelheid van het moederbord ook de lengte van de sporen beperkt (transmissielijnen).
"I can't stand burnt toast. I loathe bus terminals. Full of lost luggage and lost souls. Then there's unrequited love, and tyranny, and cruelty." (the 7th Doctor)

Berichten: 388

Re: Pulsen van een pc voeding

ik vraag me af of de TS het wil hebben over de kloksnelheid van een moederbord, dat meestal een vierde is of een derde ofzo van de front-side bus. Hoor mij nou, net doen of ik ook maar iets af weet van pc hardware, hah.
Wat versta je onder de kloksnelheid van een moederbord?

Volgens mij wil de TS niets weten over kloksnelheden van bepaalde bussen en/of de processor wat in zn SP staat duidelijk iets van "dit staat buiten de processor of bussnelheid".

Berichten: 2

Re: Pulsen van een pc voeding

Nee ik vergis mij. De ingang is in europa 50 herz en ik denk naar ik weet dat hij 100 herz naar buiten pulst. Maar neem mij niet kwalijk als ik fout zit.

Ik wil iets uitzoeken. En dat is een heel verhaal. Ik kom er steeds dichter bij. Een hele domme fout. Ik ben te druk bezig.

Mvg

:D

Berichten: 388

Re: Pulsen van een pc voeding

Bedoel je de stoorsignalen die hij op het net zet?

Die zijn bij de commerciële voedingen van tegenwoordig te verwaarlozen. Als er echter bij een zelfbouwvoeding wat weinig aandacht besteed wordt aan het filter gedeelte op de ingang kan het wel eens zijn dat de 100kHz (of wat de actuele freq ook moge wezen) van de interne oscillator weglekt het net op...

Ik vind het nog altijd maar een vage vraagstelling.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Pulsen van een pc voeding

Okee jongens/meisjes, probeer het nog maar eens.

Probeer een vraag zo duidelijk mogelijk te stellen.

Reageer