Springen naar inhoud

Krachten op cansat-satelliet

• Log in om te kunnen reageren

nl-daan

nl-daan

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 juni 2007 - 15:16

Ik heb vanuit de TU aan het Cansatproject mee gedaan wat over de hele wereld is gehouden dit jaar. het gaat om het lanceren van een 'sateliet' die dan naar beneden komt zetten. de sateliet is gelanceerd met een vaste brandstofrakket. (voor ge´nteresseerden www.cansat.nl)
nou is mijn vraag of iemand weet welke krachten er allemaal op de Cansat hebben gewerkt tijdens de afdaling en hoe ik deze bij elkaar op moet trekken of van elkaar af moet trekken. en welke krachten dan in de zelfde richting werken. dus hoe luid de formule dat uiteindeindelijk voor de F-netto?

Daan

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44856 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 juni 2007 - 17:27

Fres = Fz + Fw
ofwel, de zwaartekracht plus de luchtwrijving. Werken in tegengestelde richtingen, dus ÚÚn van beide moet je negatief nemen. Het vallende object zal overigens altijd een snelheid zoeken waarbeij beide aan elkaar gelijk zijn en Fres dus 0 is. Het valt dus, na een aantal seconden, met een nagenoeg constante snelheid.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures