concrete poezie van renaat ramon

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

concrete poezie van renaat ramon

aan het onderwerp te zien zou je denken dat dit niets met wiskunde te maken heeft maar eigenlijk is dat mijn vraag. Ik heb voor nederlands concrete poezie moeten bespreken en heb onder ander Renaat Ramon besproken nu zat daar zo'n "gedicht" bij met volgens mij wiskundige symbolen nu hoopte ik dat iemand mij de betekenis van de 2 laatse kon geven zodat de titel van het gedicht mss een beetje verklaard kan worden.

hier is het gedicht:

Afbeelding

Titel is: "faces of time and space"

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: concrete poezie van renaat ramon

De derde is de griekse letter 'omega' en de vierde is de nabla operator.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Re: concrete poezie van renaat ramon

De derde is de griekse letter 'omega' en de vierde is de nabla operator.
ken je de betekenis van die 2 tekens toevallig ook nog?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: concrete poezie van renaat ramon

omega is simpelweg een symbool, in de natuurkunde meestal gebruikt voor de grootheid hoeksnelheid.

nabla is een vector met plaatsafgeleiden die wordt gebruikt als divergentie, gradient, curl en laplace operator.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: concrete poezie van renaat ramon

Bart schreef:omega is simpelweg een symbool, in de natuurkunde meestal gebruikt voor de grootheid hoeksnelheid.

nabla is een vector met plaatsafgeleiden die wordt gebruikt als divergentie, gradient, curl en laplace operator.
Ja, maar bedoeld de gast dat? Ik denk dat hij meer doelt op oude symbolen van bijv. spitituele of godsdienstige aard die tevens vandaag de dag gebruikt worden voor de berekeningen etc. in de wetenschap. Denk aan heidense symbolen enz. Helaas moet ik toegeven dat ik daar niet veel verstand van heb..., maar ik denk wel dat een gedicht gericht is op betekenissen die niet meteen voor iedereen gezien zullen worden.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Re: concrete poezie van renaat ramon

Math schreef:
Bart schreef:omega is simpelweg een symbool, in de natuurkunde meestal gebruikt voor de grootheid hoeksnelheid.

nabla is een vector met plaatsafgeleiden die wordt gebruikt als divergentie, gradient, curl en laplace operator.
Ja, maar bedoeld de gast dat? Ik denk dat hij meer doelt op oude symbolen van bijv. spitituele of godsdienstige aard die tevens vandaag de dag gebruikt worden voor de berekeningen etc. in de wetenschap. Denk aan heidense symbolen enz. Helaas moet ik toegeven dat ik daar niet veel verstand van heb..., maar ik denk wel dat een gedicht gericht is op betekenissen die niet meteen voor iedereen gezien zullen worden.
Ik weet eigenlijk zelf niet goed wat ik zoek :shock: en als er 2 betekenissen zijn voor één of meer van die symbolen dan zal het idd wat gokken zijn wat het beste is.

maar ik was al zo ver dat het 1ste oneindig betekent en het 2de pi (dus mss staat dat voor oppervlakte ofzo) dus ik veronderstel dat de rest wel in het verlengde daarvan zal liggen.

maar alvast bedankt voor de reactie ik sta toch al een stuk verder.

Berichten: 683

Re: concrete poezie van renaat ramon

...en als er 2 betekenissen zijn voor één of meer van die symbolen dan zal het inderdaad wat gokken zijn wat het beste is.
Als het rijmt is goed. :shock:

Reageer