UD Monitor

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

UD Monitor

Ik ga binnenkort toch eens wat stoeien met UDMonitor:
UD Monitor is a third-party utility designed to work in conjunction with UD Agent to provide additional features â€"such as caching, backup, monitoring and logging. It is widely spread among UD Agent users, and proves itself useful on many occasions, and especially during server outages.
Zie ook:De directe aanleiding voor mij om hier eens naar te gaan kijken is de discussie over de foldathon; UD monitor is namelijk in staat om workunits te cachen, en er in 1x een paar in te dienen. Maar zoals je in de beschrijving hierboven kan lezen heeft het ook andere doelen, zoals backuppen, monitoren, en is het ook handig als de server van Folding er even geen zin in heeft.

Ik heb het idee dat de handleidingen nogal gebrekkig en onoverzichtelijk zijn. Bij het installeren en in het gebruik zal ik dus alles goed gadeslaan zodat ik zelf een alternatieve handleiding kan schrijven. Op basis daarvan kunnen jullie dan ook beslissen of het de moeite waard is.

Binnenkort dus meer hier...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: UD Monitor

Installatie

Let op! Ik ben nog bezig met deze handleiding. Hij is dus nog niet af!

De verschillende stappen zoals vermeld in de installatiehandleiding:
  1. Download de consoleversie van Folding@home

    De grafische versie wordt niet ondersteund. In de handleiding wordt gelinkt naar versie 4, maar ik ga het gewoon proberen met 5.04. Dit bestand hoeft verder niet geinstalleerd te worden, je moet het zo in een (lege) directory zetten. Bijvoorbeeld C:\Program Files\Folding@home_console
  2. Download en installeer de laatste versie van UD Monitor

    Tijdens dit schrijven is dat versie 4.45; Dit is een bestand dat zichzelf uitpakt. Zet het dus bij het downloaden in de directory die je hierboven hebt aangemaakt en voer het uit. Hierdoor verschijnen er extra bestanden in de betreffende directory. Dubbelklik vervolgens op udmon-fah.bat
  3. Configureer instellingen van UD Monitor

    Het hoofdscherm van UD Monitor verschijnt. Klik onderaan op "Settings" en geef aan waar je Folding@home console client te vinden is. Je wilt waarschijnlijk ook "Run on start" aanvinken.

    Ga naar de tab "F@H". Klik hier "Hide the client" aan. Klik vervolgens op "Configure slots..." Vul hier je gebruikersnaam in en het teamnummer: 48658 en klik op "OK".

    Ga naar de tab "Cache exhaustion", en kies daar voor "send/receive all slots"

    -- tot hier ben ik gekomen. Het is nu bedtijd... Morgen meer! --
  4. Caching is alleen beschikbaar voor WinNT/2000/XP. Als je dus Windows 9x gebruikt ben je nu klaar, heb je een nieuwere versie van Windows dan kan je nog even doorlezen.
  5. Ga naar de tab "Cache" en vink "Use cache" aan
  6. Now, it's a good time to create some cache slots.

    Folding@home makes it difficult(or impossible) to have more than 8 copies of the client on one machine and still produce valuable results. So, it's better to create no more than 8 cache slots. To do it, press "Insert" eight times. Or you may use the "New Slot" item of the pop-up menu which appears when you right-click the empty white space on the "Cache" tab.
  7. Right click the list of cache slots, select "Configure Slots..." and specify your preferences, such as username and team number. Note that it is not possible to select 0(zero) as your team number. By the way, this configuration window is now also available as a stand-alone utility.
  8. Make sure your computer is online. Press F12(or select "Send/Receive" from the pop-up menu). This will ask UD Monitor to download a number of WUs needed to fill the slots you've just created. You'll see Folding@home client starting and closing several times.
  9. After the download will complete, UD Monitor will start the F@h Client again, but this time will allow it to begin processing(and process) a WU.
  10. After that, UD Monitor will switch the Client to the next WU, and then again to the next one, until no WUs will be left unprocessed in cache.
  11. After the last cached WU will finish processing, UD Monitor will do nothing, but allow the F@h client which finished processing of the last WU to keep running(actually, it behaves accordingly to ".exe to run" tab of "Settings", but you probably haven't specified anything there).
  12. Now, repeat from step 8 :-)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: UD Monitor

De directe aanleiding voor mij om hier eens naar te gaan kijken is de discussie over de foldathon; UD monitor is namelijk in staat om workunits te cachen, en er in 1x een paar in te dienen. Maar zoals je in de beschrijving hierboven kan lezen heeft het ook andere doelen, zoals backuppen, monitoren, en is het ook handig als de server van Folding er even geen zin in heeft.

Ik heb het idee dat de handleidingen nogal gebrekkig en onoverzichtelijk zijn. Bij het installeren en in het gebruik zal ik dus alles goed gadeslaan zodat ik zelf een alternatieve handleiding kan schrijven. Op basis daarvan kunnen jullie dan ook beslissen of het de moeite waard is.

Binnenkort dus meer hier...
Ik ben hem juist aan het installeren, je argumenten over de server van F@H en het backuppen hebben mij overtuigd :D .

Wanneer je ergens bij het schrijven van je handleiding een probleem hebt of een beetje hulp kan gebruiken wil ik altijd "PROBEREN" om te helpen, "met twee zie je soms meer dan alleen".

Reageer