Plastische chirurgie

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 329

Plastische chirurgie

je hoort vaak zeggen van mensen die hun anus hebben laten bleken dat ze er in het begin best wel blij mee waren maar naderhand toch het gevoel kregen een deel van hun identiteit verloren te zijn geraakt...Nu de probleemstelling dus: tattoo's kunnen tegenwoordig betrekkelijk eenvoudig verwijderd worden, gewoon als voorbeeldje van een uiterlijke ingreep die ongedaan kan worden gemaakt...maar hoe zit dat bij het bleken van de anus? Is het mogelijk de oude, eigen, oorspronkelijke kleur weer terug te krijgen? Zo ja, waar zou men zich het best kunnen vervoegen?
just curious

Berichten: 199

Re: Plastische chirurgie

Niet serieus.... ik kan me mensen die hun anus bleken al niet eens voorstellen, laat staan dat ze daarna vinden dat ze hun eigen identiteit kwijt zijn...

Maar vooruit, voor het geval je géén geintje maakt:

Voor zover ik weet gaat dat helemaal vanzelf. De huid rond anus en nog enkele delen van het lichaam bevat meer pigmentatie dan de rest vh lichaam. Omdat pigmentatie 'meegroeit en afslijt' met de huid (zoals je na een hele winter je lekker bruine zonkleurtje ook weer kwijt bent), vermoed ik dat anusbleken ook maar tijdelijk is. Tenzij je er de pigmentproducerende cellen mee vernietigt; ik ben niet zo bekend met de ins&outs van het anusbleken maar dat lijkt me toch sterk.

Met andere woorden: als je niet eens in de zoveel tijd naar de anusbleker gaat, komt de kleur als het goed is vanzelf weer terug. Instant einde aan de identiteitscrisis...

Gekke jongens, die mensen... *toktoktok*

Berichten: 329

Re: Plastische chirurgie

dus gewoon afwachten maar?
just curious

Berichten: 199

Re: Plastische chirurgie

Ja... en ondertussen misschien iets aan je zelfbeeld doen...?

Berichten: 329

Re: Plastische chirurgie

heb van l'Oreal Nutribronze gekocht om plaatselijk aan te brengen. Is nu de tweede dag en we zien dat het al ietsje scheelt en het er alweer een beetje als vanouds uit begint te zien.

Ja Bella, je kunt nu wel beginnen over 'zelfbeeld' maar stel dat jij morgen witte lippen hebt gekregen (doordat je heel even dacht dat dat misschien wel oke zou zijn)...witte, kleurloze, ongepigmenteerde lippen...en dat ik dan zou zeggen: doe wat aan je zelfbeeld als je dat echt vervelend vindt...

Nee, we hebben het hier over zaken die best ingrijpend zijn en niet zomaar alleen tussen de oren zitten

Maar dank voor je (eerdere) uitvoerige antwoord. Dat deed ons veel goed.
just curious

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Plastische chirurgie

heb van l'Oreal Nutribronze gekocht om plaatselijk aan te brengen. Is nu de tweede dag en we zien dat het al ietsje scheelt en het er alweer een beetje als vanouds uit begint te zien.
Mooi, gelukkig maar.
Ja Bella, je kunt nu wel beginnen over 'zelfbeeld' maar stel dat jij morgen witte lippen hebt gekregen (doordat je heel even dacht dat dat misschien wel oke zou zijn)...witte, kleurloze, ongepigmenteerde lippen...en dat ik dan zou zeggen: doe wat aan je zelfbeeld als je dat echt vervelend vindt...
Wat Bella misschien wel vooral verwoordt is een bepaalde mate aan onbegrip voor de gedachte dat je bepaalde dingen aan jezelf MOET veranderen. Vooral met zaken, die voor de grote massa niet zichtbaar zijn (anus, de grote moedervlek onder je voetzool, whatever) is dat moeilijk te vatten. Het straalt een bepaalde wens uit te voldoen aan de "mening" van anderen. Waarbij de mening van anderen wordt beoordeeld op bepaalde "zichtbare" factoren zoals bijvoorbeeld het (markt) aanbod voor bepaalde cosmetische ingrepen.

Zeg nu zelf, het bleken van je anus is niet iets wat veel mensen bezighoudt. Natuurlijk kun je bepaalde esthetische waarden hebben waaraan je wilt voldoen, maar blijkbaar gaat het hier toch om een bepaalde vorm van "opgelegde' waarde. Je kaartte dat ook al in het ethisch forum aan, waar je de verantwoordelijkheid eigenlijk begon te leggen bij degenen die dergelijke cosmetische ingrepen aanbieden, waardoor je jezelf blijkbaar geroepen voelde om e.e.a. te laten doen. Als je zo gevoelig bent, d.w.z. in een bepaald aanbod op de markt een reden ziet om iets aan jezelf te moeten veranderen (hee, blijkbaar is er een bepaalde behoefte aan het laten doen van een zekere cosmetische ingreep, moet ik dat niet ook laten doen?), dan ben je misschien wel onzeker. En wellicht had/heb je ook te maken met een bepaalde subcultuur (als in gelijkgezinden binnen een maatschappij met "eigen" regels, normen en waarden), waarbij je het gevoel had dat je er niet in zou passen als je e.e.a. niet zou laten doen. De manier waarop je je laat beïnvloeden door die factoren is een indicatie van je onzekerheid. Dat is m.i. wat Bella bedoelt.
Nee, we hebben het hier over zaken die best ingrijpend zijn en niet zomaar alleen tussen de oren zitten
Het is vervelend als je spijt hebt van een cosmetische ingreep. Maar je kunt m.i. niet de verantwoordelijkheid daarvoor vervolgens dan zomaar bij anderen leggen. Je bent er, hoe dan ook, nog steeds zelf bij geweest. Je hebt zelf de beslissing genomen. Je bent geen slachtoffer. Je anus is niet zomaar door een ziekte bleek geworden. Dus zit het in zekere zin wel tussen je oren.

Eerst dacht je misschien dat het nodig was om e.e.a. te laten doen, later voelde je je dan weer in een bepaald maatschappelijk hokje geduwd OMDAT je het hebt laten doen. Of je partner werd met de neus op de feiten gedrukt en was het er niet mee eens. Of je hebt nog andere redenen voor je spijt. Je noemt identiteit, maar dat vind ik een moeilijk te accepteren argument. Want als de originele, oorspronkelijke kleur van je anus aan je identiteit gekoppeld zou zijn, waarom heb je dan in eerste instantie besloten om er iets aan te veranderen? Wordt je identiteit bepaald door jezelf of door anderen? (marktwerking, subcultuur).

Nu snap ik wel dat je wellicht niet wilt ingaan op de werkelijke redenen voor de spijt die je hebt, en dat respecteer ik. Maar: op het moment dat je te kennen geeft dat je het algemeen onverantwoord vindt dat men een bepaalde cosmetische ingreep aanbiedt (zoals je hier doet), dan schuif je m.i. de verantwoordelijkheid af en begint het er sterk op te lijken dat je daarmee een conflictsituatie probeert te ontwijken (al dan niet met jezelf) door de "schuld" bij anderen te leggen.

En dat heeft weer te maken met zelfbeeld. Ik vind Bella's opmerking niet onterecht.

Overkoepelend, in het algemeen: ik kan zelf geen factor bepalen waarbij ik het ook maar in de verste verte belangrijk zou vinden of de mensen die ik ken al dan niet een bepaalde kleur anus zouden hebben. Sterker nog: het onderwerp zou niet eens bij me opkomen. Ik denk dat dat voor veel mensen geldt. Dus wat maakt het uit? Vanwaar die onzekerheid?
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Reageer