Springen naar inhoud

[Natuurkunde] Krachten op heftafel

• Log in om te kunnen reageren

Stefvp

Stefvp

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 juni 2007 - 15:43

Beste Forumleden,

Ik ben student Business Engineering en heb een probleem met een vak , EEM (Eindeelementenmethode) Dit is t enige vak wat ik moet halen voordat ik pas mijn diploma kan krijgen (5 juli).
Het probleem is dat ik een Vrijlichaamschema (VLS) van een heftafel moet maken. Ik heb al meerdere malen geprobeerd maar ik krijg de constructie niet in evenwicht en de krachten berekenen lukt ook niet helemaal.
Dit is een afbeelding van de constructie en mijn idee in welke richting de krachten zijn:

VLS___Heftafel.jpg

het is uiteindelijk de bedoeling dat ik van staaf 3 een CosMos berekening maak in Solidworks.

Mijn vraag is of jullie mij kunnen helpen met de richting en de grootte van de krachten(incl. berekeningen) zodat ik deze opdracht kan afronden en zo mijn laatste punten kan halen voor mijn diploma! Velen malen dank voor jullie moeite!

Groeten Stef

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

High-Voltage

High-Voltage

• >250 berichten
  • 384 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juni 2007 - 21:38

Een overzicht van welke staaf waar zit in je constructie was geen slecht gedacht...

Ik veronderstel dat jij die krachten zelf hebt aangebracht naar eigen aanvoelen?

Edit:
Hmmm... als ik de tekening iets beter bekijk kan ik er mij een heftafel in voorstellen. Excuses :D

Veranderd door High-Voltage, 27 juni 2007 - 21:42

High-Voltage

High-Voltage

• >250 berichten
  • 384 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juni 2007 - 21:46

Blijkbaar kan ik mijn bericht niet bewerken...