Ongelezen berichten, maar toch niet

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Ongelezen berichten, maar toch niet

Ik heb het sterrenkundeforum inclusief subfora inmiddels "schoon"geklikt, alle berichten als gelezen gemarkeerd. Ik zie nergens in het forum of subfora nog ongelezen berichten. Op de hoofdindexpagina blijft dat forum echter hardnekkig van een oranje belletje voorzien. KN, MN en Scheikunde hebben dat niet.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

Houd op de homepage je muis maar eens even boven het icoontje dat voor het forum staat, en lees de beschrijving...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 186

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

Waarom klik je op de startpagina (onderaan rechts) niet gewoon op alle berichten als gelezen markeren. Of bedoel je dat niet ?


edit; te laat, en blijkbaar ook verkeerd ;-)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

@Miels


en als ik dan met mijn muis over dat oranje geval zeef zegt hij "new posts", maar die zijn er niet, want ik heb ze allemaal gelezen of als gelezen gemarkeerd. Als ik het sterrenkundeforum open kom ik geen oranje merkers meer tegen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

Misschien staat het nog op andere pagina's? Wat nu als je op de index van het sterrenkundeforum staat en klikt op Forum opties (recht bijna bovenin). Daar vind je de optie Markeer alles als gelezen en keer terug naar de forum index"


Is het dan opgelost?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

Ger schreef:Misschien staat het nog op andere pagina's? Wat nu als je op de index van het sterrenkundeforum staat en klikt op Forum opties (recht bijna bovenin). Daar vind je de optie Markeer alles als gelezen en keer terug naar de forum index"


Is het dan opgelost?
En anders evt. cookies wissen :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

ergens in het laatste kwartier is het spontaan genezen. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

In dat geval was het de hersynchronisatie. Dat soort dingetjes kan je de komende dagen nog wel vaker tegenkomen. Is ff lastig, maar dat komt doordat er nog veel gesleuteld wordt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

Bij voorbaat excuses als ik een eerder beantwoorde vraag opnieuw stel. Het is volgens mij al eens besproken geweest, maar ik kan het niet terugvinden. Ik krijg regelmatig een lijst van subforums waarvan de oranje marker aanduidt dat er door mij ongelezen berichten in staan. Klik ik het subforum open, blijkt dit niet het geval.

Ik vermoed dat dit samenhangt met de "verplaatst" status van sommige berichten, en soms heb ik de indruk dat het feit dat ik iets gelezen heb niet altijd goed wordt onthouden als ik het forum verlaat om binnen enkele minuten weer terug te keren. (NB, indruk, ik heb al verschillende keren gepoogd om een onmiskenbaar geval hiervan te vinden, maar dat lukt niet goed.)


Omdat er door brede lezers zoals ik toch al behoorlijk meer geklikt moet worden dan voorheen, vind ik dat best vervelend.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

Jan van de Velde schreef:Ik krijg regelmatig een lijst van subforums waarvan de oranje marker aanduidt dat er door mij ongelezen berichten in staan. Klik ik het subforum open, blijkt dit niet het geval.

Ik vermoed dat dit samenhangt met de "verplaatst" status van sommige berichten, en soms heb ik de indruk dat het feit dat ik iets gelezen heb niet altijd goed wordt onthouden als ik het forum verlaat om binnen enkele minuten weer terug te keren.
Dan is er inderdaad een topic verplaatst. Je moet dan gewoon de optie 'alle berichten als gelezen markeren' gebruiken, om dit op te lossen
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

en soms heb ik de indruk dat het feit dat ik iets gelezen heb niet altijd goed wordt onthouden als ik het forum verlaat om binnen enkele minuten weer terug te keren.


Ik heb dat ook al gemerkt, dus er zal wel een 'fout' aanwezig zijn. Ik heb het vooral als ik iets post en het forum dan verlaat zonder eerst terug eens naar de index geweest te zijn. Maar het is eerder een klein probleempje waar wij niet zoveel aan kunnen doen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

Had het net nog wat erger: een topic in natuurkunde waarvan ik zeker ben het vanmiddag gelezen te hebben en volgens mij normaal verlaten. Sterker, ik moest een uur later ineens weg, en heb alles gewoon open laten staan....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

Het is eenvoudig om een geheel forum als gelezen aan te merken. Klik op de homepage op het oranje icoontje voor het forum. Op dat moment verandert er nog niets, maar als je refresht zal je zien dat het icoon niet meer oranje is.


Een andere methode is om in het forum zelf rechts boven op "Forum opties" te klikken, en dan te kiezen voor "Markeer dit forum als gelezen en ...."


[edit2] Oude draadje nu goed gevonden en samengevoegd.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

Wat je zegt is waar Miels, maar geen oplossing van het probleem dat ik nu aandraag. NB:


voorbeeld 1) ik zie geen ongelezen berichten meer staan in een forum en verlaat het. Even later zie ik dat er ongelezen berichten zijn in dat forum en bezoek het, maar kan dan geen ongelezen berichten vinden.


voorbeeld 2) ik heb een topic gelezen en verlaat het. Bij een volgens bezoek aan het forum staat dat topic weer gemarkeerd als hebbende een ongelezen bericht. Ik naar dat topic, blijkt er sinds mijn laatste bezoek niks veranderd.....


Ik kan spijtig genoeg zo gauw niks bedenken om de vinger precies op de zere plek te leggen. Dan zou je eigenlijk het forum eens een uurtje helemaal voor jezelf moeten hebben lijkt me, zodat je er zeker van bent dat niemand anders het veroorzaakt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongelezen berichten, maar toch niet

Jan van de Velde schreef:voorbeeld 1) ik zie geen ongelezen berichten meer staan in een forum en verlaat het. Even later zie ik dat er ongelezen berichten zijn in dat forum en bezoek het, maar kan dan geen ongelezen berichten vinden.


voorbeeld 2) ik heb een topic gelezen en verlaat het. Bij een volgens bezoek aan het forum staat dat topic weer gemarkeerd als hebbende een ongelezen bericht. Ik naar dat topic, blijkt er sinds mijn laatste bezoek niks veranderd.....
voorbeeld 1: dat is geloof ik wat ik bedoelde: op de homepage zie je dat er VOOR een forum een oranje icoon staat, maar als je in het forum kijkt, staan daar geen ongelezen dingen. Gebeurt mij ook wel eens, en ik heb geen idee waar het door komt.


voorbeeld 2: op dat moment zit je dus niet op de homepage maar IN een forum. Het is mij nog nooit gebeurd dat een topic dan weer ongelezen lijkt, terwijl dat niet zo is. Tenzij het topic is verplaatst van het 1e naar een ander forum. Om te beginnen zou ik zeggen: cookies opschonen! (daarvoor hebben we op de homepage rechts onderaan ook een link).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer