Springen naar inhoud

Stress

• Log in om te kunnen reageren

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juni 2007 - 22:55

Kun je stress krijgen van langdurig weinig slapen als hoofdoorzaak?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 juni 2007 - 07:27

Ik denk dat zowel stress een gevolg kan zijn van te weinig slaap als te weinig slaap een gevolg kan zijn van stress. Het is een vicieuze cirkel, dus het hangt er vanaf welk punt je als startpunt ziet.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

bella boares

bella boares

• >100 berichten
  • 199 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 juni 2007 - 16:00

Stress is ook een beetje een vage term. Van te weinig slaap kunnen je cortisolwaarden verhogen; dat betekent oa dat je gevoeliger bent voor adrenaline. Je maakt altijd een beetje adrenaline aan om überhaupt op te staan (anders zou je nl de hele dag op de bank blijven zitten), dus in combinatie met verhoogde cortisolwaarden kan dat een gestresst, opgefokt gevoel geven.

Maar klintersaas heeft gelijk: wat is er dan weer de oorzaak van dat je slecht slaapt? > dat is misschien ook stress en zo houd je de boel in stand...

Jekke

Jekke

• >250 berichten
  • 997 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 juli 2007 - 17:41

Oeps, ik was vergeten dat ik dit topic gestart had. Reden van te weinig slaap was examenperiode, geen tijd om veel te slapen, maximaal 6 uurtjes per nacht. De enige manier dat ik wist dat ik stress had was buikklachten. Nu de examenperiode over is is het gelukkig allemaal voorbij.

bella boares

bella boares

• >100 berichten
  • 199 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 juli 2007 - 08:17

Duidelijk geval van één oorzaak (stress) met meerdere symptomen, die niet onwaarschijnlijk ook nog eens op elkaar inwerken.
Gelukkig is je examen nu voorbij, ik hoop dat je het goed gemaakt hebt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures