Microcursus vergelijkingen oplossen?

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.282

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

Ben jij de curuscoördinator Jan ?
yup :D


alla, met één s-je meer dan toch.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

Zijn er bepaalde richtlijnen die moeten gevolgd worden of andere zaken die we moeten weten ?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.282

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

Laat ik het zó zeggen: we juichen allerlei initiatieven op allerlei niveau's toe. Maar de inhoud van het minicursus-subforum waar dit soort dingen ontwikkeld worden toont aan dat iets helder en logisch, en prettig leesbaar uitleggen altijd véél moeilijker is en véél meer tijd vraagt dan mensen denken. We hebben een lijst met goede ideeën, gestart met de beste intenties, en maar al te vaak lopen ze dood. Dus bezint eer gij begint. Verder hebben we graag dat het daadwerkelijk iets toevoegt aan wat er verder op internet staat, dat een doelgroep wordt afgesproken (wat daarmee het begin- en eindniveau aanduidt), dat wat afgeleverd wordt een afgerond geheel is, dat, als het een deel van een groter geheel is tóch op zichzelf kan staan, dat er een min of meer helder tijdschema voor besproken wordt, dat er een taakverdeling komt indien er meerdere auteurs bij betrokken zijn, dat er proeflezers beschikbaar zijn of komen, kortom, waslijst overdenkingen. We publiceren wél onder de vlag van WSF, dus het moet liefst ergens op trekken.


Een en ander zie ik al voorbij komen. Wie hier serieus iets mee wil, laat me maar weten. Maar discussieer er hier nog maar even rustig over verder, kan het al wat uitkristalliseren voordat het voor het echtje gaat. Ga nog niet schrijven voordat we weten waar we precies heen willen en hoe.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2.746

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

ik zou ook wel willen meehelpen. Met wat precies doet er voor mij niet toe (behalve dat booggedoe :D ). en liefts het gros van het werk in de volgende week, maar dat is niet realistisch zeker?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.282

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

liefst het gros van het werk in de volgende week, maar dat is niet realistisch zeker?
Dat lijkt me inderdaad niet realistisch. Haastige spoed is zelden goed.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

Zie de bijlage voor de inhoudstafel die Ruben heeft gemaakt. Het is minder dan wat ik bij mij vroige post in gedachte had, maar toch is het veel en het zal veel tijd kostn gok ik.

Misschien hebben wij iets belangrijks over het hoofd gezien en moet er nog wat bij, maar we hebben natuurlijk een selectie moeten maken. Het kan ook zo zijn, dat dit te veel is en dat er dus heel wat overbodig is.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.282

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

Al wat tot heden in dit topic werd besproken past m.i. niet in één cursus. Dat begint meer op een groepje cursussen te lijken. Wat niet wil zeggen dat dáár iets mee mis is. Tweedegraadsvergelijkingen is onderweg. Een inhoudsopgave voor integreren bestaat. Ideeën voor wat ik waarschijnlijk lineaire vergelijkingen moet noemen. Wordt een leuk peloton wiskunde als ik het zo zie. Zie ik dat goed?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

Al wat tot heden in dit topic werd besproken past m.i. niet in één cursus. Dat begint meer op een groepje cursussen te lijken. Wat niet wil zeggen dat dáár iets mee mis is. Tweedegraadsvergelijkingen is onderweg. Een inhoudsopgave voor integreren bestaat. Ideeën voor wat ik waarschijnlijk lineaire vergelijkingen moet noemen. Wordt een leuk peloton wiskunde als ik het zo zie. Zie ik dat goed?


Ik denk dat je het goed ziet :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

Morzon schreef:Zie de bijlage voor de inhoudstafel die Ruben heeft gemaakt. Het is minder dan wat ik bij mij vroige post in gedachte had, maar toch is het veel en het zal veel tijd kostn gok ik.

Misschien hebben wij iets belangrijks over het hoofd gezien en moet er nog wat bij, maar we hebben natuurlijk een selectie moeten maken. Het kan ook zo zijn, dat dit te veel is en dat er dus heel wat overbodig is.


Wie kan ons enkele nuttige tips geven ??

Berichten: 481

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

Wie is jullie doelgroep?
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

Wie is jullie doelgroep?


Mensen tussen 14-18 jaar denk ik. De meesten beginnen aan de integraalrekening rond hun 17e denk ik.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.282

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

Wie is jullie doelgroep?
Ik denk dat dan ook automatisch per cursusje verschilt. Een cursus integralen oplossen schrijf je niet voor hetzelfde publiek als een cursus lineaire vergelijkinkjes.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

Ik denk dat dan ook automatisch per cursusje verschilt. Een cursus integralen oplossen schrijf je niet voor hetzelfde publiek als een cursus lineaire vergelijkinkjes.

Neen dat is waar

Mensen tussen 14-18 jaar denk ik. De meesten beginnen aan de integraalrekening rond hun 17e denk ik.
Dit was dus voor de cursus integraalrekening bedoelt.


Voor de mensen die zich bezighouden met vergelijkingen zou toch wel voor personen vanaf 11- ... moeten zijn denk ik.

Berichten: 2.746

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

gaat het hier nu over integralen of vergelijkingen?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Microcursus vergelijkingen oplossen?

gaat het hier nu over integralen of vergelijkingen?

Misschien moet je de topic eens doorlezen, ik kan wel al een kleine samenvatting voor je maken.


Eerst kwam het idee voor een Microcurus te maken over vergelijkingen oplossen en daarvoor is de topic gestart. Dan waren er een paar mensen die zagen dat het vakantie werd en ook wel een Microcursus wilden maken. Omdat Jan de cursuscoördinator is en graag een beetje op de hoogte is van de cursusideën gebruikt iedereen de topic om zijn ideën naar voor te brengen.

Momenteel zijn er enkele mensen aan het brainstormen over een Microcursus i.v.m het oplossen van vergelijkingen en er zijn ook een aantal mensen (Jhnbk,Morzon en ikzelf) aan het nadenken over een Microcursus over de basis van integraalrekening.


>>EDIT: TIPS ZIJN NOG STEEDS WELKOM !! :D

Reageer